Kontrollrummet

Flere PCI-platser till min dator?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Jag har för lite pCI-platser. Den enda tomma platsen sitter under kylaggregatet till mitt grafikkort. Så nu undrar jag ifall en extender kommer att fungera. Typ sån här:



Det borde ju vara frågan om en galvanisk grej, alltså helt utan aktiv elektronik.

Sen är nästa fråga vad som händer då jag pluggar ine en sån:



Alltså, en som delar en PCI till två. Fungerar det? De aktuella korten är förstås UAD och PowerCore. Erfarenheter? Spekulationer?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Eller finns det konverters f rån PCI-e till PCI som kunde fungera med nämnda kort?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Den passiva kommer inte att fungera. Det ingår i specen på en del av pinnarna hur långa
anslutningarna ska vara. (I tid) Har man som den aktiva med en pci brygga så kan man
komma runt det.


Utloggad tsmalmbe

alltså också extendern måste vara aktiv?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Det kanske inte är vad du letar efter. Men Magma är en vanlig lösning när man vill köra fler Powercore eller UADs än vad som ryms på moderkortet.
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

det är för dyrt. En passiv extender (kabel) kostar 15 pund, därav intresset. Jag vill primärt komma åt den gömda pci-platsen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Nån härifrån som skulle fungera?

http://linitx.com/viewcategory.php?catid=162&pp=161,162
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.