Kontrollrummet

vass ....terrapi eller hobby....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
ja det är vi


4,21 mp3'


uppdaterad nu lite nycktarare o tyngre..
vassmusic.com/hobby terapi.mp3
« Senast ändrad: 10.08.2007, 19:00:19 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Coola riff och skojiga vändningar i rytmerna. Men..... lägg lite tid på sången OCH sångmelodin också. Känns som du har en text men ingen låt att sjunga den i. Tycker också att du skulle testa att inte alltid ligga på gränsen i tonhöjd på sången. Några tonsteg lägre ... ?

Oj, det blev en sågning idag.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

freddy

  • Gäst
Trummorna känns tyvärr ganska otajta och svajiga(mest i första delen av låten). Överlag känns mix/master ganska obefintlig, låter som du bara har kört in allt och sen postat det här direkt. Volymen på gitarrerna känns ojämn, tycker det skulle bli bättre med en bredare panorering, samt flera dubbleringar. Nu låter det lite tunt, kör du bara varje gitarrkomp en gång utan dubbleringar? Sången är även den i behov av lite omtagningar. Jag håller inte med om att det känns som fel tonart, dock kan du nog bättre. ;)
Vissa toner är sura osv. Det var det negativa... ;)

Jag gillar verkligen din röst! Riktigt härlig faktiskt, fortsätt spela in och slipa lite på ett par omtagningar så kan det bli klockrent. Du kanske ska försöka med lite stämmor som hjälper till här och där?
Sen är det ganska många sköna gitarriff tycker jag. Riffet efter att du har sjungit "då dör jag en bit till(?)" ÄGER. Rock on!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Tackar för tankar--
blev lite hastigt upplagt detta frustration ...
har klippt ihop delar osv för att prova formen så det är lite luddigt.
men bra att få på stjärten lite även att den kan funka lite gör det ju värt att jobba vidare ---

ursäkta kvaliten o tack för tid o komments.. grabbs
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
uppdaterat o nycktrat till  :rolleyes:

http://vassmusic.com/hobby%20terapi.mp3
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tror jag hört denna förut. Tufft. Svårt att komma med någon vettig feedback då det inte är min genre riktigt. Gillar gitarriffen. Tycker det låter tajt och så jäkla samspelt som ni alltid brukar låta. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lyssnar igen på denna, kommer på att jag inte tyckt till  :)

Svensk hård rock. OBS! ingen särskrivning....detta är rock inte hårdrock :D

ingen segrar och tror på slumpen?  snygg textrad.

Gillar gitarriffen, och jag kan svära på att jag hör ett msnblipp någonstans här o var :D :D :D

Gillar partiet runt 2 minuter....lite metallica-feeling på breaket där.

Skulle gärna se en mer bowievoice till de mer pressade ynotstämmor som finns, för att tillföra en dimension till.

gillar sången som är mindre intensiv och mörk efter 3 minuter, verkligen sktibra. mer av den och det hesraspiga "tomgångssoundet" på sången runt fyra minuter.

Sagt det förut...du sjunger som "dragigast" på 85% kapacitet tror jag...sedan händer något med stämbanden. när det är svenska..på engelska är nåt annat :)


En mixteknisk synpunkt: det låter lite som att slå på aluminiumfolie (duh???) om cymbalerna....på nåt sätt, kanske för mycket höghög eg? Skulle gärna höra herrns bas någon decibel mer.

annars gott som FAN!

Skitbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Grundriffet låter tamefaun rätt bra här, Den bygger låten. Sen har vi som en osalig ande ynot svävande ovan det...... Hör inte texten (nån jävla hörselskada eller så¨är det dags för nya hörlurar). Detta håller faktiskt (musikmässigt) hög klass, man tappar inte intresset.

HÅRD ROCK. Jomenvisst! 4+/5....
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tackar eq roligt att du orkar lyssna o att du hittar tighthet är roligt ihopklipp som det är av galningen från v-näs
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jojjoikka Onty!

Tänkte just skriva att baskaggen e åt helsike för djup, men ett ljusfenomen vid fönstret underrättar mig om att ett jäkla åskväder drar över här just nu B)

Gott Tonyös på detta, lite otajt här o där, so what, we asume this is live recording whith live audiense. Och snyggt joikkat åxå!
Lite mer användning av fantasin kunde vara tillåtet, håller på att bli enformigt efter 2 minuter, gör så att det blir minst tre eller fyrformigt. Någån helbrejk, lite taktbyte utom det lilla otajta nu. Och texten då, den joikkas nu in i mixen så att man bara kan gissa vad det handlar om:
"Ingen segrare tror på snoppen!", jamen va f... , va menas :lol: :D :P
"Och så tar jag en bit sill för dig" :D

Men å andra sidan, texten visar att det finns ett behov för denna HOBBY TERAPI! :)

Gillar detta, släng in nåt överraskningsmoment så att låten häller sina närmare 5 minuter!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
får se om man kan få in lite variation . var dock lite ute efter motsatsen...
tack för tid o ärlig bra kritik..

textraderna.... ingen segrare tror på slupen
då dör jag en bit till för dig ..
men jag fattar den knappt synliga piken :D
tony
« Senast ändrad: 13.08.2007, 11:43:47 by ynot »
att leva är att dö