Forum > Demolåtar
vass ....terrapi eller hobby....
ynot:
ja det är vi
4,21 mp3'
uppdaterad nu lite nycktarare o tyngre..
vassmusic.com/hobby terapi.mp3
Wernborg:
Coola riff och skojiga vändningar i rytmerna. Men..... lägg lite tid på sången OCH sångmelodin också. Känns som du har en text men ingen låt att sjunga den i. Tycker också att du skulle testa att inte alltid ligga på gränsen i tonhöjd på sången. Några tonsteg lägre ... ?
Oj, det blev en sågning idag.
ynot:
:D
freddy:
Trummorna känns tyvärr ganska otajta och svajiga(mest i första delen av låten). Överlag känns mix/master ganska obefintlig, låter som du bara har kört in allt och sen postat det här direkt. Volymen på gitarrerna känns ojämn, tycker det skulle bli bättre med en bredare panorering, samt flera dubbleringar. Nu låter det lite tunt, kör du bara varje gitarrkomp en gång utan dubbleringar? Sången är även den i behov av lite omtagningar. Jag håller inte med om att det känns som fel tonart, dock kan du nog bättre. ;)
Vissa toner är sura osv. Det var det negativa... ;)
Jag gillar verkligen din röst! Riktigt härlig faktiskt, fortsätt spela in och slipa lite på ett par omtagningar så kan det bli klockrent. Du kanske ska försöka med lite stämmor som hjälper till här och där?
Sen är det ganska många sköna gitarriff tycker jag. Riffet efter att du har sjungit "då dör jag en bit till(?)" ÄGER. Rock on!
ynot:
Tackar för tankar--
blev lite hastigt upplagt detta frustration ...
har klippt ihop delar osv för att prova formen så det är lite luddigt.
men bra att få på stjärten lite även att den kan funka lite gör det ju värt att jobba vidare ---
ursäkta kvaliten o tack för tid o komments.. grabbs
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida