Forum > Demolåtar

Tigersoul - Den bittra balladen om livet

<< < (2/6) > >>

Roffe H:

--- Citat från: tigersoul skrivet 13.01.2014, 11:58:33 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.01.2014, 11:56:36 ---Bra låt och bra text. Är de helt din egen låt? Tycker refrängen (om det är en sådan?) "Men gudarna har väl sin plan etc. kunde komma tillbaka.... 
Kanon.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

*skrattar* ja jag skrev den igår, har jag omedvetet plagierat någon stackars gammal ikon? *orolig*

Jag övervägde, hade först tänkt att ha kvar det som återkommande refräng men sen ville jag berätta så mycket mer att det blev rena verser istället vilket också känns mer typiskt för genren.

ps till andra: jodå jag vet att det är skit med i bakgrunden på inspelningen, familj kallas eländet och bör inte kombineras i samma hus som studion ;)

--- Slut citat ---

Du har säkert inte plagierat någon, så var inte orolig, (men du nämnde något om "Olle-inspiration", så det var bara en ren fråga av nyfikenhet. Jag tycker den var skitbra.  :) Är det din trubadurdebut?
/Roffe H

tigersoul:

--- Citat från: Roffe H skrivet 13.01.2014, 13:06:54 ---Du har säkert inte plagierat någon, så var inte orolig, (men du nämnde något om "Olle-inspiration", så det var bara en ren fråga av nyfikenhet. Jag tycker den var skitbra.  :) Är det din trubadurdebut?
/Roffe H

--- Slut citat ---

Jaha du tänkte så, nej jag bara kom att tänka på efter jag laddat upp den att det påminner en smula om Olle kanske även om Asti hade ett bättre förslag på trubadur som påminner om låten.

Visst är det min trubadurdebug alltid, inte skrivit något som kan klassas som trubadur riktigt förut och inte heller sjunget på "det sättet" även om nu inte alla trubadurer måste artikulera överdrivet :P

Kul du gillar den, var kul att prova på ytterligare en genre! ;)

tigersoul:
Asti:

Jag kan nog bara skrattande hålla med dig ang Stefan ;) Ingen orsak att ta illa upp, är väl kul att ha flera stränga på sin lyra, kan ju inte vara allvarlig jämt :P

Asti:

--- Citat från: tigersoul skrivet 13.01.2014, 14:16:04 ---Asti:

Jag kan nog bara skrattande hålla med dig ang Stefan ;) Ingen orsak att ta illa upp, är väl kul att ha flera stränga på sin lyra, kan ju inte vara allvarlig jämt :P

--- Slut citat ---
Bra, för jag menade inget negativt med min kommentar,
även om jag föredrar Olle Adolphson framför Stefan Demert!  :)
/Asti

ynot:
Bra grund
sång ljudet lite hårt o lite mindre rum kanske
Sångstilen varierar lite i låten
föredrar den mer stilla känslosamma
hemfaller till Eddi Meduza stil på några fraser i slutet

Gillat texten o melodin

Över and out
Tony

Navigering

[0] Meddelandeindex