Forum > Demolåtar

jonnerstone - Bipolar

(1/3) > >>

jonnerstone:
Tjo gott folk!

Hamnade i en mental svacka häromdagen och bröt ihop totalt i köket. När sådana här tillfällen inträffar så brukar det hjälpa att göra musik av eländet, bara man man biter ihop och klarar av att starta upp studion. Man vet aldrig vad det blir av det, utan man bara kör på i blindo och låter det som sker få ske. Det kan bli allt från undergångstechno till sommarballader.
Så jag satte mig igårkväll/natt och ut kom det här. En halv låt typ.
Idag känns det redan bättre och jag lyssnade på "skiten" och tyckte det lät rätt så mystrevligt. Fast nu är ju själva incitamentet till låten mer eller mindre borta och jag undrar av er, ska man fortsätta på detta eller ska man lägga det till handlingarna, det har ju ändå fyllt sitt syfte redan. Men om det är en låt som kanske har nåt som e värt att avsluta så är det kanske dumt.
Vad säger du/ni?
Om det är värt att fortsätta på, så tar jag tacksamt mot förslag på hur man ska gå vidare. Struktur/arr/prodd mm

Detta är mixat "on the fly" så det finns nog en hel del övrigt att önska på den biten....tar givetvis mot förslag på den biten också om det nu är så att det är värt att fortsätta.

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/Bipolar.mp3[/mp3]

Texten so far:

Do you feel anything, anything at all except your pain
I just want to hold you close, in my arms and wipe away the stain 

Lalalala..... 

Come now and cry with me, I will collect the tears and we can water the flowers
And they will grow you see, and they will last for years and not just by the hours

And you fall no more   

Ha de gött i skitvädret!

Micke

palm:
Hej på dig...

Trist att du inte känner dig i form - men bra att musiken hjälper dig upp på i sadeln igen. Tror finnarna har rätt ....läste på fejan idag att Musik är bättre för hälsan än idrott. Musiken aktiverar och stimulerar fler delar i hjärnan....konstigt..... behöver inte jag en massa års utbildning för att berätta. Men det smäller nog högre när några finländska hjärnforskare säger det :-)

Denna låt passar mig som handsken. Lagom mkt pop och sköna vändningar på basen. Om du vill kan detta bli en riktigt bra popdänga. Klart annorlunda refr...eller b-tema vad du nu vill kalla det. Men det blev en läcker övergång. Gillar A och B delen men la la la la  hade jag tagit bort eller jobbat om till text. Kanske skulle det till en gitarr och tuffa till det.

Finns en bra grund att jobba vidare med - tycker jag!

/Palm

equality:
Jag tycker det är jättebra och ett skönt bevis på att en catchy/"glad" melodi kan uttrycka svår smärta. Fortsätt med denna! Tycker du tar dig fram lekfullt lätt med rytmer och melodier men hörde aldrig att du sjöng "Ha de gött i skitvädret!".

Eddi:
Lägg det bakom dig och se framåt sådana här depplåtar finns det tolv på dussinet av.

Äh du vet ju att det är bra annars skulle du aldrig lägga upp det. Jäkligt snyggt rimmat måste jag säga extrapoäng för det och för ditt sätt att autotuna det hela det låter bra alltihop.

ynot:
Texten är lite lovande
men smurf poppen funkar inte för mig (det enda ord jag kom på)

men när man känner sig skit så gör man

att fått /kämpat  sig till förmånen att göra musik
kan fan vara räddningen

sedan hur musiken låter kan ju vara irrelevant

kramar från brunnen
Tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion