Forum > Demolåtar

HOGGE - Motherfucker...

<< < (2/4) > >>

Harmonica mike:
Tjenar el hoggo  :D

Bra drag här och bra mix!

Gärna engelska tycker jag..Sedan kan du dundra ihop delarna med en pukaserie alá: tarata ta ta ta tamm

Yla inte förrän du frisknat till,det är viktigt.En polare till mig som sjunger i kör,slöseri då han har en GRYM pipa,ylade för tidigt och fick problems med stämbanden i sex månader - han kunde inte hålla ton..Och jag kan försäkra,det kan han.Han fick sjunga då vi lirade i samma band för 20 år sedan  :)

Rocka på

Mike

hogge:

--- Citat från: equality skrivet 10.01.2014, 22:07:05 ---Låter som en utmärkt grund. Har inte så mycket att säga mer. Mix och arr funkar utmärkt tycker jag.

--- Slut citat ---

Tack EQ.. Ska snickra lite till på detta så får vi se vad det blir..

--- Citat från: Eddi skrivet 10.01.2014, 22:24:17 ---Den inledande synten är bra fram till 16 sen låter den fel i övrigt så låter det riktigt bra och det är väl engelska som gäller tycker jag eller möjligen australienska....

--- Slut citat ---

HAHAHA... Australienska.. Jag gör ett försök... Vad gäller synten så gillar jag ju när det låter fel.. Ljudet ska nog bytas ut, men falskspelandet blir kvar.. Tack Eddie..

--- Citat från: Emulator skrivet 11.01.2014, 01:42:16 ---1. Lite för snällt om du vil göra en hårdare platta. skita ner!

2. Vilket som. Tycker om dina svenska alster, men engelska går ju dä mä...

Trordet kan bli en bra låt från det man hör nu. synthen är lite sådär som eddi säger, den kanske skall vara mest en introgrej, sedan känns det aningen fel i fortsättningen, den tar fokus utan att tillföra så mycket intressant på någe vis.

skall bli kul å se vart denna tar vägen!

--- Slut citat ---

Bra synpunkter.. Kollar på det. Tack för lyssning & Tyck..

--- Citat från: MaxB skrivet 11.01.2014, 11:49:17 ---Jag kan riktigt höra den härliga hesa Hogge-rösten då jag lyssnar nu. Tror det blir bra så här.
Val av språk uttalar jag mig inte om - vad som helst duger om det är du som ska sjunga.

--- Slut citat ---

Söööötnoooos... Du är så snäll.. Jag har en sångslinga i huvudet som jag är ivrig på att testa. Men eftersom jag inte ens kan prata för tillfället så får det vänta... Tack snälla..

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.01.2014, 12:27:03 ---Tjenar el hoggo  :D

Bra drag här och bra mix!

Gärna engelska tycker jag..Sedan kan du dundra ihop delarna med en pukaserie alá: tarata ta ta ta tamm

Yla inte förrän du frisknat till,det är viktigt.En polare till mig som sjunger i kör,slöseri då han har en GRYM pipa,ylade för tidigt och fick problems med stämbanden i sex månader - han kunde inte hålla ton..Och jag kan försäkra,det kan han.Han fick sjunga då vi lirade i samma band för 20 år sedan  :)

Rocka på

Mike

--- Slut citat ---

Är det bra mix detta? Va kul isåfall... Jag är verkligen döv när det gäller att lyssna på mixar. Förutom då de utmärker sig särskilt mycket åt nåt håll.. Men håller den åtminstone för "demostadiet" så är det kanon.. Freddy har ju sagt upp sig så till den tredje och sista plattan får jag försöka hitta någon annan som kan hjälpa mig..

Jag ska absolut inte sjunga nu. Det går helt enkelt inte. Så det är bara att vänta ut skiten..

Tack Mike för att du tog dig tid..

Henric:
Jag tycker det låter riktigt bra! Bra distljud på gitarrerna, ska bli kul att höra det färdiga resultatet!  :rolleyes:

bjurte:
Bra drag i Gurorna, gillar Synthpipan och dess sound fram till den ballar ur i dissonans, allvarligt, det blir bara irriterande.. :wacko:
Hur bra detta blir hänger ju på melodi och sång, men det brukar ju inte vara några problem för dig...
Se nu till att komma igång förböfvulen.. :angry:
Vi saknar dina Tjötande och Ylanden.. :D
Tja, varför inte på Scotich....

Dividend:
Jomen, det låter som en bra grund. Finns ca 100 funktionella sångmelodier som skulle funka till det här. Gillar verkligen riffet, trots sin enkelhet.

Bra gura sound och trumsound, dessutom.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion