Kontrollrummet

DTK - Room Service

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Det var ett tag sedan jag postade något här på KR vilket till stor del beror på att jag inte har haft tid eller plats för musik på bra länge... Fick ett barn till sommaren '12 och sedan fanns det liksom inte mycket plats för musikutövande! Men nu har vi köpt hus eller, tja, två hus är det egentligen och i det lilla har jag smackat upp en liten studio. Här kan jag sitta ostört och utan att störa. Började på ett stort projekt för några år sedan (!) som jag nu vill slutföra; det är hela Dressed to Kill-plattan med KISS. På projektet har jag haft god hjälp av ett av gubbarna i Hellvalla Burn men även aRocker och Slejnard som ni kanske känner till. Några av låtarna saknar sång fortfarande men jag i alla fall några som är intresserade av lägga denna så jag får väl piska på dem. Så mycket om bakgrunden.
Nu har jag börjat mixa så smått och jag vill gärna ha lite hjälp med detta och här kommer första låten.

Room Service
Gitarrer & bas: Hellpig
Sång & kör: Valle
Trums: aRocker


Problem jag har haft här är dels trummorna; till den här låten spelade aRocker in hela trumsetet på ett spår, vilket gör det lite svårmixat. Sedan är basen lite svajig - den hör mycket mer på de höga tonerna än på de låga, haft försökt fixa till det men inte helt lätt. Alla åsikter välkomnas!