Forum > Färdiga produktioner

Eddi & MaxB - By my self

<< < (3/3)

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 07.01.2014, 11:34:58 ---Fint ös i låten! Jag gillar speciellt trumsoundet. Så "slamrigt" lyckas jag aldrig få till det. :)
Sången har bra attityd men känns på några ställen osäker och lite svajig, t.ex 65 sek och 169 sek.
/Asti

--- Slut citat ---
Ok bra jag trodde ev. Att det blev lite för mycket reverb och slamrigt kul att du gillar.
Sången för osäker - noterat :D
Tack Asti

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.01.2014, 12:15:06 ---Härligt ös, bra lirat och sången sitter perfekt.  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---
Sången perfekt - noterat :D
Tack för tyck Roffe

Emulator:
Ösigt! Bättre låt än dess produktion nu, som upplevs lite tunn, och rösten ligger lite utanpå på något sätt.

Sedan finns det ju småpartier med nån surington på gitarr och ton som inte limmar på takt, som man kan bry sig i eller inte :D

Men trummorna borde bli lite biffigare. Kanske köra dem genom tapesaturator eller vintage warmer eller något kul?

Skulel också tro att rösten kunde må bra av en dos skitighet via nån lämplig plugin. Rivet kommer fram bättre då :)

Sen är jag inte helt förtjust i pannade gitarrer, jag tycker mixen blir lite snedvriden på nå vis.

Gött vevat och rattat annars!

Eddi:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.01.2014, 02:49:39 ---Ösigt! Bättre låt än dess produktion nu, som upplevs lite tunn, och rösten ligger lite utanpå på något sätt.

Sedan finns det ju småpartier med nån surington på gitarr och ton som inte limmar på takt, som man kan bry sig i eller inte :D

Men trummorna borde bli lite biffigare. Kanske köra dem genom tapesaturator eller vintage warmer eller något kul?

Skulel också tro att rösten kunde må bra av en dos skitighet via nån lämplig plugin. Rivet kommer fram bättre då :)

Sen är jag inte helt förtjust i pannade gitarrer, jag tycker mixen blir lite snedvriden på nå vis.

Gött vevat och rattat annars!

--- Slut citat ---
Ursäkta för sent svar Emu
Tapesurrator och Vintagewarmer har jag letat efter i gratisform som passar Mac utan att hitta någon - om nån vet nåt skrik till!
Rivigare röst? Nja det går nog inte :lol:
Men tack för tyck Emu :D

Slänger över denna till färdiga nu.

MaxB:
I like this very much!

pxm:
Diggar !!!!  :)

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion