Forum > Färdiga produktioner
Eddi & MaxB - By my self
Eddi:
Jag försöker städa på macen och hittade en låt i en mapp från 2010 som är riktigt skränig och jag har inte hittat den på KR så nu "räddar" jag den genom att lägga upp den på halvfärdiga - mappen slängs dock.
Och jovisst klart jag gillar låten även om den är skräning annars skulle jag inte lägga upp den.
Som sagt hittade projektet i mappen och har försökt göra som ni säger (saknar mullerbasen men men....)
Bättre nu då?
Altsax:
Skön sak
Kör den genom mastering ett varv så kan du flytta den till färdiga.
Det förtjänar den!
typ toontrack easymix master?(ellervadennuheter)
Så tar det inte så mycket tid och energi.
Jag tycker den förtjänar att flyttas till färdiga iallafall :)
/Josef
palm:
Hej
Detta var som du skrev i lite RS stil och då SKALL det vara lite skränigt och mkt gitarr. Så klart denna är kvalificerad för överlevnad. Jag hade följt Altsaxens råd och lagt på en enkel mastring och skickat till färdiga. Hade nog också lagt en Eq på master och gett lite mer vid (nu gissar jag) 8000hz, lite brightness.
Ett av gitarrljuden fastnade jag för har ingen räkning på spelaren, men efter vers 1 kommer ett snyggt ljud pannat till vänster.
Du har en riktig rockers röst den passar kanon.
/Palm
bjurte:
Jo visst hör man dragen från 'Sympathy for the Devil ' här !!
Skönt drag och skränig på rätt sätt !! B)
MaxB:
Vicket ös! :lol:
--- Citat från: palm skrivet 06.01.2014, 10:21:22 ---Ett av gitarrljuden fastnade jag för - efter vers 1 kommer ett snyggt ljud pannat till vänster.
Du har en riktig rockers röst den passar kanon.
--- Slut citat ---
Kanske gitarräkan efter första versen är min?
Eddis röst är perfekt för sånt ös!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida