Forum > Demolåtar

Girly & Hagis - Water

<< < (5/7) > >>

Plinka:
Det ni har gjort låter väldigt proffsigt -fantastisk sång och flöjt och välproducerat arr i övrigt :D
Funderar bara efter ett par lyssningar över vad som behövs för att verkligen göra den riktigt magisk? Kanske är det lite mer sparsmakat som flera varit inne på, mer dynamik, mindre synthmattor. I introt tex tror jag mer på något som inte tar över så, kanske räcker att bara lägga det någon oktav längre ner, så att Lenas röst framhävs bättre?
Trumrytmen är go, men kanske också behöver en paus eller brytas av på något sätt?
Jaja, detta är ju bara om ni skulle vilja utveckla den, den är ju väldigt bra redan som den är ;) Helt klart keltisk-influerad snarare än afrikansk, men jag hajar var det afrikanska dammet känns någonstans  :D

hagis:
Ny version idag, se huvudet i tråden. Vi har väl mest försökt lätta på syntmattorna och trummorna i andra versen.
/Hagis

mahan:
Tjou!
Lyssnar o skriver...
I intron ligger syntharna för hårt emot sången, aningen ner på kompet. OCh när låten löper vidare så ligger sången ännu lite för långt bak.
Annars fint lirat och arrat, stort och luftigt. Sitter o väntar distgurorna (alá Nightwish) kommer brakande in men dom blev borta denna gång. Sen hoppas jag att låten ska få ett snyggare slut än en out fade för den låter alltid lite billig.
Låten finfin och behöver lite finputs, lite kristallisering med mastrering och den e där!
Snyggt jobbat!

h.   johan

palm:
Detta blir bara bättre och bättre...

Gillar alla förändringar ni har gjort. Den fick ett ännu lugnare uttryck nu. Trummorna är så kanon, är det digitala spelade på riktigt?
Några små funderingar; Sången lite närmre, precis som författaren innan sa, men bara lite för det skall låta "drömskt". En distad gura hade ju inte gjort ont :-) förstöra lite av det vackra och ge lite drag...
Faden tycker jag är perfekt, kanske ännu långsammare....

Detta har ni gjort bra, en mkt mkt mkt fin låt.

/Palm

bjurte:
Nu tycker jag sången hörs tydligare och klarare, låten växer för varje lyssning, verkligen skön stämning.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion