Forum > Demolåtar
Girly & Hagis - Water
Plinka:
HÄRLIGT, jag är nöjd med alla förändringarna. Blev mycket bättre känsla så här! :D :wub:
Marsall:
Behaglig låt inga crazy upptåg...bra sång o mixen e ju klockers".. Det e ju ingen låt man gör crazy heller..Den e ju till för att va behaglig i lyssnarens öron o de är den helt klart...
hagis:
--- Citat från: mahan skrivet 15.01.2014, 02:14:46 ---Tjou!
Lyssnar o skriver...
I intron ligger syntharna för hårt emot sången, aningen ner på kompet. OCh när låten löper vidare så ligger sången ännu lite för långt bak.
Annars fint lirat och arrat, stort och luftigt. Sitter o väntar distgurorna (alá Nightwish) kommer brakande in men dom blev borta denna gång. Sen hoppas jag att låten ska få ett snyggare slut än en out fade för den låter alltid lite billig.
Låten finfin och behöver lite finputs, lite kristallisering med mastrering och den e där!
Snyggt jobbat!
h. johan
--- Slut citat ---
Sänkte stråkarna ett uns i introt till denna version faktiskt.
Du menar distade mackor, då blir det ju ännu mer mattor. ;) Kanske inte så dumt ändå.
--- Citat från: palm skrivet 15.01.2014, 11:48:36 ---Detta blir bara bättre och bättre...
Gillar alla förändringar ni har gjort. Den fick ett ännu lugnare uttryck nu. Trummorna är så kanon, är det digitala spelade på riktigt?
Några små funderingar; Sången lite närmre, precis som författaren innan sa, men bara lite för det skall låta "drömskt". En distad gura hade ju inte gjort ont :-) förstöra lite av det vackra och ge lite drag...
Faden tycker jag är perfekt, kanske ännu långsammare....
Detta har ni gjort bra, en mkt mkt mkt fin låt.
/Palm
--- Slut citat ---
Det är analoga, uppmickade trummor.
--- Citat från: bjurte skrivet 15.01.2014, 13:29:49 ---Nu tycker jag sången hörs tydligare och klarare, låten växer för varje lyssning, verkligen skön stämning.
--- Slut citat ---
Tackar :)
--- Citat från: Plinka skrivet 15.01.2014, 19:31:15 ---HÄRLIGT, jag är nöjd med alla förändringarna. Blev mycket bättre känsla så här! :D :wub:
--- Slut citat ---
:wub:
--- Citat från: Marsall skrivet 15.01.2014, 19:40:58 ---Behaglig låt inga crazy upptåg...bra sång o mixen e ju klockers".. Det e ju ingen låt man gör crazy heller..Den e ju till för att va behaglig i lyssnarens öron o de är den helt klart...
--- Slut citat ---
Ja, den lunkar ju på i makligt tempo. Kommer nog nån mer senare i lite mer up-tempo.
/Hagis
Tokai:
Jag gillar refrängen
När versen (2?) kommer in ("Sunshine...") tappar låten en del, blir för ... trist i kompet.
Tycker att bas och trummor + kanske percussion måste lira astajt i en sån här lite afrika inspirerad låt - annars funkar det inte.
Men skön sång och fina insatser till en bra låt.
(Lyssnade på ny version)
Altsax:
förvånad på ett härligt sätt.
Skönt att slippa mainstream för ett tag, och lyssna på riktig kvalitetsmusik :)
Det var nån effekt som låg lite hårt på rösten på nått ställe, metallisk efterklang.
Underbar!
/Josef
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida