Härligt när utrymmen frigörs.
Själv har jag jag 4 utflugna barn som alla hade varsina rum! Det blev både arbetsrum (för min yrkesverksamhet), eget lekrum med modelljärnväg, eget datorrum för hustrun och så spelstudio förstås( mitt andra lekrum). Dock måste det finnas övernattningsmöjligheter med flera bäddar i varje rum när alla kommer med barnbarnen och stannar över natt.
Ser väldigt inbjudande ut med ditt nya studiorum, för visst är det skillnad på att ha verksamheten i samma hus.
Ja, jag stortrivs redan, trots att grejerna inte är på plats. Den tänkta trumhörnan har dessutom förvandlats till pianohörna eftersom det är där jag har högtalare nu. Igår satt jag och spelade piano en stor del av kvällen. Mjukvara i dator och lite volym från elpianot CASIO 4000 kr med "vägda tangenter", gav en fantastisk inspiration och känsla för instrumentet. Det är skönt att både kunna viska fram pianotoner och få pianot att tala högt och det låter bra. Det känns som man sitter framför ett riktigt fint piano, eftersom det låter så bra. Igår var dessutom första gången min fru tyckte det lät riktigt piano. Hon spelade i sin ungdom på den flygel hennes far som var konsertpianist hade hemma. Det var är ett välkommet godkännande av ljudet eftersom hon alltid varit kritisk till digitala pianon.

Har nu idéer om vad jag ska använda som studiobord och lite till längs den väggen. Måtten på bordet och en hylla från gamla studion, som ska återanvändas.

Bordet med hyllan i bakgrunden.

Hyllan är en rejäl pjäs, här med stängt jalusi.