Forum > Demolåtar

[Palm] Något annat....

<< < (5/5)

Emulator:
oklanderligt spelat och mixat. Det blir ju lite tamt och sterilt såhär, fast det är en mix som få hobbyister får till ändå. bra!

Kan man mixa så kan man ju även skita ner det hela i ett senare läge, när sång har kommit på.

Kanske kunde du köra än mer trummaskinskomp istället, så är det inget snack om att det inte är äkta trummis?

Och det blir aldrig tråkigt eller sterilt för att det kvantiseras eller görs perfekt. just kvantisering är tokviktigt för att det skall låta bra. allt annat är fel, Om man inte kan spela såhär bra såklart, då behövs det inte!

tummen upp!

palm:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.01.2014, 02:12:29 ---oklanderligt spelat och mixat. Det blir ju lite tamt och sterilt såhär, fast det är en mix som få hobbyister får till ändå. bra!

Kan man mixa så kan man ju även skita ner det hela i ett senare läge, när sång har kommit på.

Kanske kunde du köra än mer trummaskinskomp istället, så är det inget snack om att det inte är äkta trummis?

Och det blir aldrig tråkigt eller sterilt för att det kvantiseras eller görs perfekt. just kvantisering är tokviktigt för att det skall låta bra. allt annat är fel, Om man inte kan spela såhär bra såklart, då behövs det inte!

tummen upp!

--- Slut citat ---

Hej och tack för lyssningen...
Kul att du gillade mixen, det är ju en vetenskap att försöka förstå allt. Jag lär och tar lärdom :-)

Skulle du bytt trummorna mot konstgjorda ljud tänker du? Förstår jag dig rätt då? Alltså typ, vad heter den nu Battle 4 eller RMX ....????

Tackar för tummen - känns bra!

/Palm

Tokai:
Jag gillar det här. Kanske lite väl polerat och soft, nästan hissmusik, men med en bra sångare kan det lyfta. Hör mig själv sjunga, som en fejkat Rod Stewart, vilken melodi som helst, allt passar. Men vad är det som gör det oförglömligt? Det ligget nånstans i dina enkla harmonier. Det gäller att plocka fram det.

palm:

--- Citat från: Tokai skrivet 09.01.2014, 23:38:29 ---Jag gillar det här. Kanske lite väl polerat och soft, nästan hissmusik, men med en bra sångare kan det lyfta. Hör mig själv sjunga, som en fejkat Rod Stewart, vilken melodi som helst, allt passar. Men vad är det som gör det oförglömligt? Det ligget nånstans i dina enkla harmonier. Det gäller att plocka fram det.

--- Slut citat ---

Hej Token...

Kul att du gillar det  :P Hissmusik, ni har väl inga hissar i Osby  :lol: Men jag tror jag förstår vad du menar, lite snällt och polerat. Håller med dig om harmoniera. Jag jobbar vidare...

Tack för tyck

/Palm

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion