Forum > Demolåtar
[Palm] Något annat....
palm:
Hej igen....
SÅ då är nästan mitt nyårslöfte klart :-) Efter denna post har jag lagt ut två låtar på KR. Denna är inte någon rocklåt utan något jag filat på. Det finns en melodi till versen men inget jag klarar att sjunga.... i den såkallade Refr ligger en distad gitarr som melodislinga - tror jag.
Man får ju en tanke i huvudet när man skriver men det är ju inte direkt hugget i sten.
Tyck gärna till och kommentera både kring mix och låt. Jag vet att det inte är optimalt utan sång. Men man gör vad man kan.
Plinka:
Snyggt och välproducerat detta du! Fixa en text och sång så är den hemma ;)
...och du är ju en sådan duktig gitarrist ;)
palm:
Tack för dina tankar...
Blev glad när du gillade produktionen - har läst och lyssnat här och försökt lära mig. You made my day :-)
Det där med text och sång är ju inte direkt min grej. Men visst jag inser om man skall nå en helhet så behövs dessa bitar - biter ihop och jobbar vidare. Skall fundera kring ett avslut också på låten.
Duktigt gitarris... :wub:
/Palm
bjurte:
Rent, snyggt och välspelat är det, appselut !!
Men det blir lite Bingolotto-pausmusik så här utan sång och melodi..
Lite skitigare kunde man kanske önska sig, blir lite 'sterilt'
Fråga någon av damerna eller förlåt 'Flickorna' här på Forumet om sånghjälp vetja !!
palm:
Tack för tankarna...
Jo, svårt med helheten utan sång, det känner jag också. Jag hör ju något i mitt huvud när jag lyssnar (inga röster) utan en sångslinga.
Det här med renheten, det sterila - jag spelar bara med pluggar förutom gitarren då. Kanske är det en sak som gör att det blir lite städat. Har inte kvantifiserat eller flexat något. Men ja kan göra om ett moment till det *sitter* många tagningar ibland :-) blir kanske lite överarbetat och tappar livet?
Får fundera vidare kring detta....
/Palm
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida