Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Lena - Moving On
Marruschkka:
Nu fick jag 80-talspoprockvibbar..schyst låt & gung Bjurte, och här låter Lena som en poppig Chrissie Hynde och det är ett gott betyg det :P
Bra att körerna plockades ner något från den första verren, nu låter det skönt alltihop i mina öron.
Snyggt!
/Marre
Tokai:
Skön uppmuntrande start på det nya året. Avsmakar lite vin så det blir ingen djupare analys.
Körerna lite höga men gillar glädjen i dom! Vem är Lena?
God fortsättning...
Gurano:
--- Citat från: Tokai skrivet 03.01.2014, 21:55:40 ---Skön uppmuntrande start på det nya året. Avsmakar lite vin så det blir ingen djupare analys.
Körerna lite höga men gillar glädjen i dom! Vem är Lena?
God fortsättning...
--- Slut citat ---
Lena = Girly
bjurte:
Okey !!
Lite Förklaringar vad jag varit ute efter kan vara på sin plats..
1. När vi gjorde "Life goes by" i våras kände jag att det skulle vara spännande att höra Lena i en lite mer ösigare /skitigare prod.
Det tog lite tid.. Fastnade väl i massa annat och tappade lite focus, men hade låten i stort sätt klar för mig i skallen.
Ville hamna någonstans mellan Blondie och Eurythmics, så jämförelse med Roxette och Pretenders är väl inte helt fel.. :rolleyes:
Uppskattar all feedback och kan väl grovt säga att mixhjälp är vad jag önskar och tack där ang. förslag om kör arret vilket är svårt för en enörad 'Menieres-skadad' wannabe som jag.. :rolleyes:
Däremot kan jag direkt säga att någon ompositionering/ ändringar i själva låtupplägget med flyttade trummor och förlängningar av refränger och slut är 'out of the question' så här vill jag ha det, solo som spelar en pop-melodi och ett 'Barnsligt slut' :huh:
Jag vill ha det så pungt.. B)
Tack som fn.. till Lena som förstod vad jag var ute efter ! :wub:
Har förstått att det är fult med sådan här kommersiell musik här på Kr. Men det skiter jag i som Uggla säger.. :D
Och hotar härmed att Haren har lovat en Dance/Schlager remix inom en nära framtid.. :) :P
equality:
Vilket slut! :lol:
Snygg låt rakt igenom. Gillar refrängen bäst. Mycket välgjord prodd. Generellt tycker jag mixen är lite vass men har förmodligen trötta öron just nu. Får ta en lyss imorgon igen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida