Forum > Färdiga produktioner

Coventina

<< < (12/14) > >>

Marsall:
Ja sången e för låg och lite dov i ljudet överlag Men det kan va mina öron som spelar mig ett spratt ..måste vila dom lite..  :)

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.09.2014, 00:06:16 ---Han får fram en fin röst i gitarren, din vän där. Och skönt häng i tonen utan något skräpljud.
 :wub:  Åsså Plinka!  :wub:

--- Slut citat ---

Han är en enastående gitarrist med en genrebredd som inte är av denna värld! (Finns tre låtar jag proddat åt honom på min soundcloud) Jag lyssnade lite lurar på väg hem från jobbet, ska ändra lite på automationskurvan på gitarrsolot på ett par ställen...återkommer om det!  B)

Ja, Plinka sjunger fint och gör bra texter, kul med fruktbara samarbeten!  :wub:

Henric

Henric:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.09.2014, 00:17:43 ---Snygg låt o harmonier. Lite för låg leadsång, lite för mycket av de utpannade pukorna. Kaggen o virveln ligger ganska helrätt.
Grym gitarr, grym sång. Hissa sången!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar låten Nilsson!  :rolleyes: Jag lyssnade lite i lurar på väg hem från jobbet, möjligen kan jag tänka mej att höja sången ytterligare ett par myrben på verserna, samt som det skrevs i inlägget nedan skära bort 5-10hz bas till, tyckte själv igår när jag pillade på gitarrsolot att sången hördes aningens dov, men gjorde inget p g av att jag egentligen suttit alldeles för länge  och lyssnat - ska testa lite ikväll----På refrängerna tycker jag att dels texten går fram som den ska och att hela det ganska komplexa sångpaketet limmar ihop som det ska....

Henric

Henric:

--- Citat från: Marsall skrivet 15.09.2014, 11:07:35 ---Ja sången e för låg och lite dov i ljudet överlag Men det kan va mina öron som spelar mig ett spratt ..måste vila dom lite..  :)

--- Slut citat ---

Jag fick lite den känslan igår när gitarren kom på, dov sång alltså, men eftersom jag suttit alldeles för länge framför högtalarna och säkert hade 3-4 graden av "listening fatigue" gjorde jag inget för att inte skuva bort mej....

Henric

Henric:
Har skurit bort unset bas på samtliga fem sångspår, ökat volymen på leaden på verserna samt tryckt på mid något! Sången upplevdes något dov i högtalare men ej i lurar märkligt.....

Ändrat något på volymkurvan på sologitarren.....

Sänkt pukorna unset också....reflekterade över att många här föredrar mer inpanorerade pukor än presetsen i EZ-drummer.... B)

Det var det hela - ska lyssna på detta imorgon....

Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion