Forum > Färdiga produktioner
Coventina
Henric:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.06.2014, 09:47:16 ---Bra här båda.
Sången något låg tycker jag,i övrigt kalas lirat/mixat/ylat.
Låten,nja inte min påse :P :D
Mike
--- Slut citat ---
Tack, känns bra så här långt! Mycket möjligt att sången får upp ett par myrben när väl sologuran är på plats! B)
Henric:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.06.2014, 10:55:22 ---jag gillar ert samarbete, Plinka är bra att ha!
Mixen eller öppenheten i ljudbilden är bra. Jag lyssnade direkt efteråt på en av mina nya och insåg att jag ska kämpa mer med mixen i min låt.
--- Slut citat ---
Tack, ja det är kul att samarbeta när det blir så här bra! :wub: Kul att du gillar mixen! :wub:
Henric:
Gitarrsolot på Coventina spelades in igår! :wub: Utdraget projekt över tid detta, påbörjades i januari.... B)
Har testat att lägga ackegitarrer men tycker inte det tillför något, ljudbilden är rätt tät som den är tycker jag....
Har däremot sen sologitarren kom på petat upp sångpaketet något, ägnat dagen åt att få in gitarrsolot på plats och har lagt upp ett förslag till färdig mix - loudnessmätt -12Lufs på waw-filen....mp3:an visar något svagare värden p g av sämre ljudupplösning!
Ni får lyssna och kommentera, jag brukar ju oftast plaska i jazz/fusion vatten, kul att göra ett pop/rock projekt....tycker själv det känns okej här, ska hvila öronen lite och kontrollera om någon dag eller så!
Med vänlig hälsning Henric IV
MaxB:
Han får fram en fin röst i gitarren, din vän där. Och skönt häng i tonen utan något skräpljud.
:wub: Åsså Plinka! :wub:
Håkan Nilsson:
Snygg låt o harmonier. Lite för låg leadsång, lite för mycket av de utpannade pukorna. Kaggen o virveln ligger ganska helrätt.
Grym gitarr, grym sång. Hissa sången!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida