Forum > Demolåtar

Hellfog: The lost world in a Other place.

<< < (2/4) > >>

bjurte:
Skön lyssning, gillar ljuden, men som sagt, något som rumlar om  där nere skulle sitta skönt emellanåt.

equality:

--- Citat från: Hellfog skrivet 02.01.2014, 12:23:08 ---
--- Citat från: equality skrivet 02.01.2014, 09:15:50 ---Inledningen för lång och leadguran för svag i en annars snygg komposition med intressanta synthljud. Kanske sumpa nån av dessa då det är lite rörigt nu.

--- Slut citat ---

Menar du intro synthen är för lång? eller delen som kommer efter? Den var mycket kortare förut, men jag gjorde om den. Gitarren är tycker jag är väldigt bra.

--- Slut citat ---

Just nu sitter jag med dålig lyssningsutrustning. Synthen(?) med långsam arpeggio i början, det introt är för långt. Gitarren är jättebra och för svag i mixen. Det var så jag menade.

Hellfog:

--- Citat från: equality skrivet 02.01.2014, 14:03:25 ---
--- Citat från: Hellfog skrivet 02.01.2014, 12:23:08 ---
--- Citat från: equality skrivet 02.01.2014, 09:15:50 ---Inledningen för lång och leadguran för svag i en annars snygg komposition med intressanta synthljud. Kanske sumpa nån av dessa då det är lite rörigt nu.

--- Slut citat ---

Menar du intro synthen är för lång? eller delen som kommer efter? Den var mycket kortare förut, men jag gjorde om den. Gitarren är tycker jag är väldigt bra.

--- Slut citat ---

Just nu sitter jag med dålig lyssningsutrustning. Synthen(?) med långsam arpeggio i början, det introt är för långt. Gitarren är jättebra och för svag i mixen. Det var så jag menade.

--- Slut citat ---

Det var jag uttryckte mig otydlig, angående gitarren, tycker volymen är väldigt bra på den. Alla fall i hörlurar är det bra mix på gitarren. Men ska se över allt senare.

Tack för kommentarerna. Kul att ni gillar låten också.

Marsall:
Gitarren skall upp när den lirar slinga..samma volym som flöjten tycker jag,,helst när det är instrumentalt ;).. En kvinnlig sångare som svävar på sången kanske också?  ;)... Skön låt!

Hellfog:

--- Citat från: Marsall skrivet 03.01.2014, 12:10:15 ---Gitarren skall upp när den lirar slinga..samma volym som flöjten tycker jag,,helst när det är instrumentalt ;).. En kvinnlig sångare som svävar på sången kanske också?  ;)... Skön låt!

--- Slut citat ---

Tack.
Jo gitarren kanske ska vara samma volym som flöjten, fast samtidigt tycker jag gitarren ska vara mera drömsk än flöjten. Jag hade en kvinnlig sång på samma ställe som gitarren förut, men som inte sjöng ord. Men tyckte det blev för mycket, sen var det sample så jag kunde inte styra som jag ville. Men tanken har slaget mig, jag provade även med en kör.   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion