Forum > Demolåtar
MaxB - Marias lidande
MaxB:
--- Citat från: Marsall skrivet 03.01.2014, 11:00:13 ---Dagen efter versionen ..visor e inte fel..Du gör det bra med sång o lir hörs iof att du inte hostat upp morgonrosslet och att du vaggar lite fram o åter ljudet kommer o går liksom..
Gör en till version kanske en studioaktig med liiite reverb o andra hyss runt omkring...go for it" ;)..
--- Slut citat ---
Använt H4 för inspelning i båda versionerna men placering är kanske inte optimal...
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 03.01.2014, 12:14:57 ---Lyssnar på mp3-spelaren (inte videon), men vet inte riktigt vad du vill ha för input..
Jobba mer med eq för att få bort bumligheten i gitarren.
Justera sångnivån, så att den blir jämnare.
Har inte hört låten tidigare, men det är tydligen en Bengt Sändh-låt.
Kul att du experimenterar med video-inspelningar, men hur är det
egentligen med det här att lägga upp covers? Du gör så mer och mer...
/Asti
--- Slut citat ---
Vet inte heller vad jag vill ha för input... :P
Bumlighet från gitarr i den inspelningen... okay.
Sångvolymen ojämn... Kanske bättre att spela in i dator och komprimera först.
Jag var hemma i pappas hus och spelade in då jag var där själv och då blev det med enkla medel.
Covers okej om man har det på annan server som Wernborg hänvisar till.
MaxB:
--- Citat från: Emulator skrivet 03.01.2014, 14:57:55 ---Tigern: För min del brukar jag spela så det ltåer bra, och om något känns obegripligt ber jag logic tala om vad jag spelat :lol:
Angående låten så blir det ju lite bummel och elände när du spelar in såhär. Jag skulle hellre se en gitarrtagning och en sångtagning som du kan få till snyggt än att ha med videon, om det är musikaliskt vi skall tycka till.
mer intressant musikmässigt. Covers som man kan utan och innan tycker jag är ett riktigt bra sätt att träna sång och instrument, eftersom melodier och annat ofta sitter i ryggmärgen.
--- Slut citat ---
Den här sitter uppenbarligen inte i ryggmärgen men jag gillar den som ett alternativ, om jag ska sjunga en visa.
Men som sagt, det skadar aldrig att öva spel och sång.
palm:
Vill kommentera...
Men vet inte riktigt vad *funderar*
Detta är väl motsatsen till mina överproducerade egna låtar. Men det ena är ju inte bättre än det andra utan båda är på samma scen men ändå så olika. Här saknas inte närhet, värme och brus utan det är precis dessa saker som ger visan ett liv.
Du är duktig på detta Max, du fångar visan med din röst och ditt gitarrspel. Du förmedlar en levande äkthet (finns detta ord?).
/Palm - sanningssägaren :-)
Dividend:
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pekoral
passar in som beskrivning på texten
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida