Forum > Demolåtar
MaxB - Marias lidande
Asti:
Lyssnar på mp3-spelaren (inte videon), men vet inte riktigt vad du vill ha för input..
Jobba mer med eq för att få bort bumligheten i gitarren.
Justera sångnivån, så att den blir jämnare.
Har inte hört låten tidigare, men det är tydligen en Bengt Sändh-låt.
Kul att du experimenterar med video-inspelningar, men hur är det
egentligen med det här att lägga upp covers? Du gör så mer och mer...
/Asti
Wernborg:
Så länge covern lagras någon annanstans än på KR är det ok med covers.
Se regel nr 6 http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=6.0
tigersoul:
Nej 5add4 vet någon vad, herre jesus! Det är mer "titta vad jag kan" än vara bra musiker om du frågar mig såvida vi inte talar om svår jazz kanske. Somliga musiker har dock någon slags behov av att sätta in så färgade ackord som möjligt.
Emulator:
Tigern: För min del brukar jag spela så det ltåer bra, och om något känns obegripligt ber jag logic tala om vad jag spelat :lol:
Angående låten så blir det ju lite bummel och elände när du spelar in såhär. Jag skulle hellre se en gitarrtagning och en sångtagning som du kan få till snyggt än att ha med videon, om det är musikaliskt vi skall tycka till.
mer intressant musikmässigt. Covers som man kan utan och innan tycker jag är ett riktigt bra sätt att träna sång och instrument, eftersom melodier och annat ofta sitter i ryggmärgen.
tigersoul:
Det är också ett sätt :P Jag hade aldrig hört låten faktiskt innan för övrigt! Kan vara kul att göra en cover ibland, antingen som träning eller när man vill ge ett eget uttryck för låten!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida