Forum > Demolåtar

E-Bmoll Ver2 - 2013-12-31

<< < (3/5) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Tokai skrivet 31.12.2013, 19:57:33 ---Väldigt mycket limmande här. Har du prövat Karlsson Klister?  Hobbyhörnan?
D - Am funkar i alla väder. Men ska det inte till en melodi, gitarr först och sen ev sång?
Jaja läser nu stråkarna spelar melodin.
Det blir nog skitbra vad det lider! Gott nytt år på dig Wernis!

--- Slut citat ---
Ålrajt! Tackar, och tack det samma.

--- Citat från: Eddi skrivet 31.12.2013, 20:42:51 ---Jag vet inte vad jag ska tycka riktigt, men eftersom jag lyssnat (till ver 2) så får jag väl skriva lite spontant.Jag gillar harmonierna men/och man har ju hört dom förut - du svävar ut till lite annat i slutet och det är bra.
Just nu hör jag bara klicket och distorsionen egentligen och rynkar pannan i takt ungefär.
Stråkarna är sköna
Guran lite anonym
Får du de grejerna rätt och med sång så ser jag inget annat än en världsturné typ  :D

--- Slut citat ---
Harmonierna D till Am är ganska ovanliga tycker jag nog om låter går i D, men visst har det hörts förr. Guran ska nog vara lite anonym. Allt kan inte ligga främst i ett arr. Denna gången får nog gitarren spela andrafiolen. Tack för tyck.

--- Citat från: MaxB skrivet 01.01.2014, 00:42:13 ---Du får mig att komma på vad jag vill göra!
Det ska jag göra ... 2014!
I'll be back!

--- Slut citat ---
Kul för dig.

--- Citat från: Emulator skrivet 01.01.2014, 16:17:25 ---Ja, precis som du gillar F#m.

--- Slut citat ---
Också alltid rätt.

--- Citat från: equality skrivet 02.01.2014, 09:10:38 ---Musikaliskt snyggt och oklanderligt. "Telegraf"-synthens atona grejor under det inledande trumfillset är jättebra. Padset med basen dränker tyvärr elguran och några synthljud är direkt tråkiga. Jättesnygga melodier och harmisar och det skall bli intressant att höra fortsättningen.

--- Slut citat ---
Är det saw-synten i versens andra del som är tråkig? Det är inte många syntar i denna egentligen. En stor pad (som inte spelar bastoner), ett distat komboljud av "gitarr" och piano samt redan nämnda saw-synt.
Sen en syntbas, men jag räknar inte den till syntarna. Ja, jag har lite idéer till fortsättningen så vi får se om den faller i smaken.

Tack för kommentarer!!

ynot:
Miss jö W

satt i skräddare på stolen försökte välkända mig lite lung o balaserad

funkade underbart till låten

där av skall gitarren bort .. av många anledningar men först o främst för den känns lite som den fulle killen som stöter på dom fina tjejerna.

Så håll det enigma
Så herrn i hamn

försiktig men ack så kraftfull
Tony

Marsall:
Skönt intro. :).Kan bli nice beroende på vilken väg man tar med den..Behåll den befintliga guran ,(lägg på nån till gitarr också) FAST då behövs sång om den skall hålla in i kaklet..
Annars så bort med den befintliga guran och kör gitarr teman/slingor o gör den instrumental så... Det var mina tips..för fortsättningen.. :)

Asti:
Väldigt snygg ljudbild, kanske något för stark bas dock.
Tycker inte om "FX-ljuden" (hörs tydligast ca 30 sek in i låten) - dom stör mest.
Tycker också harmoniföljden är skön, men den är samtidigt lite sliten och inte särskilt spännande.
Ett stick med lite stegrad dynamik tror jag skulle förstärka. Inkl ett äkta Wernborgs-solo.  :)
/Asti

equality:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.01.2014, 19:01:39 ---
Är det saw-synten i versens andra del som är tråkig?

--- Slut citat ---

Synthen som spelar unisont med guran, oktaven över, vid 00:46 och kommer igen här och var. Jo det är nog en saw. Ingen stor grej men vi brukar ju diskutera detaljer här på KR.   :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion