Forum > Demolåtar

E-Bmoll Ver2 - 2013-12-31

(1/5) > >>

Wernborg:
Inte så ofta jag lägger upp utkast, men här är jag tidigt ute. Var tvungen att göra något av ackordföljden E Bmoll som är bäst just nu.  :D

LÅTNAMN: E-Bmoll
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Musik
LÅTLÄNGD: 4,47
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2013-12-30
FORMAT: mp3

Gurano:
Ja det låter som ett tidigt utkast. Lite som sistadansentryckarekänsla.
Tycker att elguran/kompet/plocket tyvärr är tråkig och ganska lojt spelad. I det skick idén är nu så är det lite tomgång men det kan nog lyfta om du jobbar vidare med harmonierna och lägger på lite schyssta guror å annat. :)

/Gurano

Emulator:
Sedärja, en wernborgare!

Tråkig håller jag inte riktigt med om. Det är för bra och snyggt spelat för att bli riktigt tråkigt. Sen så kommer ju sången förändra fokus helt såklart.

Bmoll har jag blandade känslor för helt klart ;) Tror vi har diskuterat det förut? :D

trummorna är förvånande bra i början, bakom musik. Kul med ett traditionellt arr med den virveln.

Varför jag skriver förvånande är att de låter inte alls roligt ensamma. till den finala versionen hade jag börjat med ensamma rides, eller kaggar, eller en tokfiltrerat virvel med "sordin" på.

Annars thumbs up.

tigersoul:
Wernerborgare haha, hörde wallenbergare i huvudet istället, vad tusan är det, någon maträtt va?

Gillar inte klicket i bastrumman + koskälla/plånk/snare-ljudet, det skulle jag välja bort om jag vore dig.
Annars låter det bra. Det som behövs här är en hel tub karlssons klister för det limmar inte något vidare. Strängarna låter märkligt frånkopplade från det övriga, men det är ju ett utkast så förmodar att du inte hunnit dit. Jag brukar faktiskt, o troligen felaktigt, jobba lite med limmet hela vägen. Slänger in en bus compressor i ett tidigt skede te.x men det är troligen inte rätt väg att gå eg.

Wernborg:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.12.2013, 20:05:19 ---Ja det låter som ett tidigt utkast. Lite som sistadansentryckarekänsla.
Tycker att elguran/kompet/plocket tyvärr är tråkig och ganska lojt spelad. I det skick idén är nu så är det lite tomgång men det kan nog lyfta om du jobbar vidare med harmonierna och lägger på lite schyssta guror å annat. :)
/Gurano

--- Slut citat ---
Jo, lite tomgång. Det är ju ett komp som det ska sång till. Gitarrens upplevda lojhet kan ligga i soundet. Det är kraftigt förändrat nu. Eq-at och effektat.
Jag petar vidare och tack för tyck.

--- Citat från: Emulator skrivet 30.12.2013, 20:39:46 ---Sedärja, en wernborgare!
Tråkig håller jag inte riktigt med om. Det är för bra och snyggt spelat för att bli riktigt tråkigt. Sen så kommer ju sången förändra fokus helt såklart.
Bmoll har jag blandade känslor för helt klart ;) Tror vi har diskuterat det förut? :D
trummorna är förvånande bra i början, bakom musik. Kul med ett traditionellt arr med den virveln.
Varför jag skriver förvånande är att de låter inte alls roligt ensamma. till den finala versionen hade jag börjat med ensamma rides, eller kaggar, eller en tokfiltrerat virvel med "sordin" på.
Annars thumbs up.

--- Slut citat ---
Kan man tycka illa om B-moll?
Trummorna i början har jag fifflat lite med så att det inte är så ensamma nu.

--- Citat från: tigersoul skrivet 31.12.2013, 12:17:48 ---Wernerborgare haha, hörde wallenbergare i huvudet istället, vad tusan är det, någon maträtt va?
Gillar inte klicket i bastrumman + koskälla/plånk/snare-ljudet, det skulle jag välja bort om jag vore dig.
Annars låter det bra. Det som behövs här är en hel tub karlssons klister för det limmar inte något vidare. Strängarna låter märkligt frånkopplade från det övriga, men det är ju ett utkast så förmodar att du inte hunnit dit. Jag brukar faktiskt, o troligen felaktigt, jobba lite med limmet hela vägen. Slänger in en bus compressor i ett tidigt skede te.x men det är troligen inte rätt väg att gå eg.

--- Slut citat ---
Jag gillar det hårda i trummorna som kontrast till de mjuka harmonierna och arret i övrigt så det blir nog kvar.
Har limmat en hel del här i eftermiddag. Var det åt rätt håll månne? Jag har ibland också massa mix-effekter på redan i produktionsstadiet. Säkert galet ja.  :D  Dock inte denna gång.

Tack för tyck. Ny version med mer lim i trådstarten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion