Kontrollrummet

Tigersoul - New years eve - 1F

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
SE POST LÄNGRE NED FÖR UPPDATERAD INFO MEN SENASTE VERSIONEN AV LÅTEN FINNS ÄVEN HÄR UPPE.

Låtidé på hyfsat tidigt stadium. Tänkt försöka få klart den till nyårsafton men det ser mörkt ut med det, får inte tid nog i studion för att hinna med.

- Grovt arr bara än så länge, en idé om hur den kan komma att låta.
- Slasksång o slaskkörer som inte syncar särskilt bra, körstämmorna har fel text t.om sista ref'en (kopierade).
- Strängarna i slutet är bara en idé, vet inte riktigt hur jag ska utveckla arr'et genom låten, tar gärna emot förslag.
- Och så vidare... :P

- Gitarren tycker jag låter ren j---a skit men det blir inte bättre än så här, har en separat tråd ang gitarrinspelning.

Länk för ipad: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/new-years-eve

Lyrics:

It's the evening,
Of new years eve

I stand alone,
Looking out the window

The snow is falling,
Out - on the street

I dream away,
All the years that went by me

Chorus

Memories, of tears and joy,
Life is like a weave
If we could go back and change,
We would ruin it all
We need some faith
(that we'll once be complete)

I'm far away in,
My - vanished past

Though my friends,
Are all drinking and cheering,

Anticipation
Lies - in the air,

A crowd of voices,
Counting the seconds,

Chorus

Memories, of tears and joy
Life is like a weave
If we could go back and change
We would ruin it all
We need some faith
(that we'll once be complete)

The sky is burning,
In - every hue,

The year is over,
A future is waiting,

I wonder if I have,
Done my best,

Mom would you still,
Be proud if you saw me

Chorus

Memories, of tears and joy
Life is like a weave
If we knew what lied ahead,
We would ruin it all
We need some faith
(that we'll once be complete)
« Senast ändrad: 01.01.2014, 20:18:05 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det är snyggt men söker något som sticker ut från trots allt en vanlig ackordföljd. Gitarrljudet helt ok, kanske lite bumligt. Högpass från 60 Hz när de andra instrumenten kommer in och höja något vid transientfrekvenserna? Apropå gitarrinspelning brukar jag ha ett kort delay och ett reverb som går in från 200 Hz och använda stereomickar. Viktigast är nog gitarrmodell och nya strängar. Arrat fint men gillar inte stråkljudet. Körerna behöver limmas till något. Fin sångröst med mycket känsla som alltid!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gitarren:
eq:a ev bort liite mer av basfrekvenser.
Lägg ett reverb som ger stereosvar
eq:a fram nån frekvens som ger briljans från gitarrsträngar.

Skönt piano och skönt hur det samverkar med allt det andra.
Skönt att höra din röst igen. Den borde också få lite stereospridning med ett stereoreverb.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
God kväll på er!

Verkar som att alla är överens om en högre skärning av låga frekvenser, skall se över detta för viss låter det lite bumligt faktiskt. Briljans har jag redan försökt peta in, uppenbarligen var jag för snål, tror jag låg runt 4-5khz någonstans, får titta igen på det! Kanske trycka dit en exciter istället?

Reverb med stereosvar, vet inte hur du tänker där men jag använder alltid reverb på stereo sendar, sen vet jag inte om det är någon särskild form av reverb du tänker på här? Tror jag för denna låt provade på Cubase nya reverb som medföljer, inte rattat något direkt på det smällde på en lämplig hall-inställning bara.

Vad gäller gitarrmodell är det inte mkt jag kan göra, men jag börjar känna det som att den gitarr jag har inte är något vidare att spela in av någon orsak. Kanske skulle satsa på en kamrat till denne som lämpar sig bättre för det, men hur vet man detta? Kan ju knappast be om att få låna en inspelningsstudio i musikaffären om man nu vill fundera ut en lämplig modell. Något att suga på, får nog allt försöka mjölka ut lite mer ur den jag har först, testa annan mic etc. Strängarna är något år gamla säkert, men inte så välanvända under den tiden.

Körer är som sagt slask deluxe, ska limma hop det snyggare o ev byta ut överstämman mot en kvinnostämma också.

Har snickrat vidare efter detta där jag lagt till nylongitarr (programmerad, fusk) som ligger o petar runt lite i sista versen. Har även dragit ned strängarna till en precis märkbar susning där bakom, hinner inte ladda upp denna nu o kanske petar lite mer innan jag så gör.

Tack för kommentarer! ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jaa...jag tycker det lät bra om musiken ändå. Inget som jag reagerade på alls, förutom de saker du själv nämnt.

din röst är intressant. Soft ton, lite laid back, men ganska vassa starter på orden. Du tänker nog inte på det, men det ger en intressant effekt. Ganska hårt "K" (ja, fast C...) i complete tex.

Gillar det, du kan nog accentuera det mer eller mindre för olika känslor.

Aningens ss-ig sång. jag skulle tro att LP vid 14 khx skulle ta bort 70% av det där.

lite mer kompressor på sången så det hörs lite tydligare tror jag skulle vara bra, för att lyfta upp lite snygga andningar och blåsljud och sånt.

Snyggt annars. Skall lyssna lite medans jag städar upp i studion sen, om jag hittar något annat eller kommer på något så hojtar jag till :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Godens dagens igen!

Då har jag fibblat en stund i studion (tacka gud för dagis). Åtgärder såsom följer:

- Gitarr har ansats i basen o så har jag vänt upp o ner på effektlådan i jakt på något som kan fixa lite godis på höjden. Det slutade med någon form av exciter som låg o skräpade. Har även lagt en lätt stereoeffekt på guran för att få lite bredd. Blev det FÖR tunt i basen i början nu kanske innan elbasen kommer in?
- Sänkt strängarna till att vara ett bara vagt "sus" som ger lite skimmer, funkar det el är det bara underligt?
- Lagt till nylongitarr på skoj för att se hur det blir. Den är programmerad så har slagit halvt ihjäl mig med effekterna för att försöka få fram lite realism. Jag lirar inte nylonare bra nog för att dra in något sådant här live, tyvärr.
- Mindre s i sången åtgärdat, vill dock inte ändra komprimeringen tror jag, tycke det blir för mkt för denna typ av låt.
- Sänkt vokalpaketet något.

Körerna är INTE åtgärdade än så länge, väntar på att få in tjejkör på överstämman innan jag synkar upp resten.
För en gångs skull åtgärdade jag i princip allt som påpekades förutom komprimeringsnivå på sång o Max förslag på "stereo reverb" blev bara på guran än så länge o kanske inte riktigt på det sätt som föreslogs ;)

Senaste versionen här OCH i första posten helt automagiskt:

Länk för groddjur: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/new-years-eve

/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Stillsam, fin låt! Tycker den stålsträngade låter OK så här.
Vill man ha ett fylligare gitarrplock kan man ju alltid lägga
två kompletterande plock utpanorerade ca 40% åt varsitt håll...
De lugna stråkarna fyller på precis lagom i mitt tycke.
Den nylonsträngade tycker jag däremot rör till det lite i mitten.
Jag hade nog försökt spela lite långsammare och panorerat den något åt
ena hållet så att den särskildes mer från det övriga. Den kan gärna ha lite mer reverb också...
Pianot kunde gärna utvecklas lite så att det inte bara är ackord utan lite mer spel.
Det räcker med att fylla på några toner här och där, inget kontinuerligt spel.
Kören behöver synkas bättre, men ska det till en tjejkör så antar jag att du åtgärdar det då!
Den blir bra den här!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bättre ljud på guran! Mindre bummel och lite crispigare, bra jobbat! Snyggt när pianot kommer in. Jättesnygga nylonprylar men skulle nog varit något mer återhållen där, kanske väntat en vers med dessa men ta för sjutton inte bort dem. Gillar denna mer och mer.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag skiter i allt som skrivits av dig om skräpljud på gitarr, för helheten är bra nu, tycker jag. Även introt med bara gitarren.
Nylonräkorna borde du hålla tillbaka. De behöver inte vara med så ofta, för då framträder plasten i midiinstrumentet för tydligt.
« Senast ändrad: 30.12.2013, 14:54:39 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snyggt, härlig bredd på mixen och snygga stämmor.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra på det stora hela. Tycker dock inte att ditt lite enklare plock ska löpa genom hela låten - vid 0.58 borde plocket övergå till något annat mer avancerat plock eller att du helt enkelt slår ackorden på ett intressant sätt.

Håller med MaxB om midinylonen.

Så tänker jag
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Skön o behaglig ..Känner vid 2.34 kan man om man? göra tvärtom än nu alltså kompa på lite tuffare (istället för att ta ner låten igen)med trummor o synth..med sångtexten that will be once complete"..+nylonen såklart..Kan bli mumma ihop med tjejkören ...Rock on o jobba på" :)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Bra låt !! Stör mig inte på Midi-Gurkan, men kanske att jag saknar lyster på helheten !!
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är en bra låt med bra text och rätt tänkt med ett ökande arr mot slutet. För mig blir det dock lite för lite rymd och en röst rakt i fejjan som dessutom är väldigt svengelsk.

Därför har jag lite svårt för den, sorry.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Gillar att det är hyfsat torrt och tajt i prodden. Och att det som inte behöver ligga längst fram i ljudbilden inte heller gör det, som trummorna t.ex. Känns kranat på rätt sätt alltså. Håller med MaxB om fejknylonen. Akkeguror är nog det svåraste som finns att simulera naturligt. Gott jobb totalt sett.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Uj uj här hade det kommenterats o blivit alla möjliga förslag på linan här...

Ny version uppe nu. Jag har åtgärdat körstämmorna o lagt in en tjejröst på överstämman som tänkt. Känns som jag uppnått det jag hade tänkt med stämmorna. I övrigt har jag ändrat lite nivåer o försökt få nylonaren lite mer realistisk men det är inte lätt att verkligen få det att låta äkta. Övervägde för en stund att plocka ned nylonguran från väggen o ge det ett försök men inser att det nog mest kommer bli svordomar att få fram ett liknande komp.

Svengelska? Jag som var så glad att ingen hade klagat om Engelskan för en gångs skull *mutter skruv...* Är ett ständigt aber som är svårt att arbeta med det där!

Det kom lite vilda förslag här, låt se.

Pana nylonen, ja den rör till det i mitten faktiskt!
Fylligare pianospel - ett bra förslag till, ska överväga den möjligheten!
Tuffare komp efter 2.34 - intressant idé men lite väl ambitiöst kanske arbetsmässigt.

Eddi: Synd du inte gillade, mer rymd än så här kommer det nog inte bli då jag hela tiden haft en ganska akustisk tanke med låten med få instrument. Smaken är som baken, vissa stinker mer än andras hö hö  :wub:

Länk för grodor: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/new-years-eve

EDIT: VAD SÄGER NI om kören i sista refrängen. Den kommer in med en fördröjning mot leaden, är det snyggt eller bara fult? :P Kunde aldrig bestämma mig.
« Senast ändrad: 30.12.2013, 18:35:16 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fin låt.

Gitarren är fortfarande lite rumlig. Kanske är det ditt rum som kommer med på inspelningen. Eller ska miken närmare gitarren bara, pekandes längre upp på halsen än nu kanske?

Midigitarren kan sållas i ja. Och stråkarna kanske kan försvinna helt.

Bra!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
kul med så mycket kompetens på kr. Och många låtar som presenteras, har svårt att hinna lyssna på all fin musik. Det här låter fortfarande eget och bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Fin låt.

Gitarren är fortfarande lite rumlig. Kanske är det ditt rum som kommer med på inspelningen. Eller ska miken närmare gitarren bara, pekandes längre upp på halsen än nu kanske?

Midigitarren kan sållas i ja. Och stråkarna kanske kan försvinna helt.

Bra!

Rummel finns nog kvar ja, kanske kan vara rummet... satt inte optimalt när jag spelade in, borde ha suttit i sånghörnet för optimal dämpning men satt istället framför skärmen pga mkt klippande o svärande. Kanske kan det även vara mic jag hade kring 12:e o pekade MOT ljudhålet en aning.

Midi gitarren, käckt namn, ja den kan nog jobbas vidare med. Bäst vore att plocka ned nylonaren o ge den en omgång men jag vet inte om tapeterna kommer sitta kvar uppe med alla svordomar som kommer ljuda...

Stråkarna har jag nog blivit lite förälskad i nu, tycker de ger "luft" till sista versen på något sätt, det limmar ihop det lite med nylonaren o allt från att ha varit så pass akustisk. Opinions may vary :P

kul med så mycket kompetens på kr. Och många låtar som presenteras, har svårt att hinna lyssna på all fin musik. Det här låter fortfarande eget och bra!

Instämmer, ibland har jag en lång lista på saker att lyssna av. Underbart vad mkt bra det görs här. Mindre underbart vad skit det låter jämförelsevis om det mesta som faktiskt kommer ut i mainstreamen.

Bra låt! Jag läste fel förstås, New Waves Eve! :)

Kände du dig lite new ageig ikväll? :P Nä det var New years den här gången, ska inte ge mig in på plinkas område det gör hon så bra själv ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Uppdaterat min lilla nyårstruddelut igen.

Har fått en del kritik för monogitarr som känns trist i mitten så jag har använt lite ADT för att åf ut den mer på sidorna här och gjorde detsamma med midinylonarn. Jag kan lyssna 20 gånger på båda versionerna o fortfarande inte säga vilken som blir bäst så ni får avgöra här gott folk. Det känns som lite krisp försvinner när man breddar den, men det känns också som att det kanske blir en bättre rymd o lite renare i mitten.

La även på lite ljudeffekter som jag tyckte var lite trevliga, men kanske inte passande? Tyck till!

Borde göra något åt nylonaren också men det är ett kapitel för sig, provat lite andra varianter men det blir bara variationer på samma tema o tar massor av tid i anspråk utan att leda till något. Nylonfix står kvar på schemat, sen får det nog börja likna klart, den har ju en deadline som redan är bruten ;)

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/new-years-eve
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Otroligt snyggt och som alltid med dig vacker låt, text och allt! Hör inte hört tidigare versioner, men denna låter ju super  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Efter jag skrev det senaste inlägget kunde jag till den hungriga sambons förtret inte låta bli att ta en vända till.
Har nu finjusterat ADT så att det inte blir så överdrivet som tidigare med bredden. Jag gick sen på nylonaren o nu vore det väl f-n om det inte låter lite bättre? Uppgraderade ljudkällan rejält o fixade en del med noterna.

*pustar ut*

Inväntar kommentarer med spänning :p

Otroligt snyggt och som alltid med dig vacker låt, text och allt! Hör inte hört tidigare versioner, men denna låter ju super  :D

Tackar tackar Plinka, kul du gillar den! ;) Undrar om du hörde den innan jag ändrade eller efter nåväl, du får väl prova igen :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa

Otroligt snyggt och som alltid med dig vacker låt, text och allt! Hör inte hört tidigare versioner, men denna låter ju super  :D

Tackar tackar Plinka, kul du gillar den! ;) Undrar om du hörde den innan jag ändrade eller efter nåväl, du får väl prova igen :P

Ah, det verkar som att jag lyckades höra den senaste verren vid lyssning igen ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Fin låt!
Tycker dock att sången är lite "stötig" i början - skulle vilja ha den mer flytande. Dela inte upp "come - plete"
också trummorna tycker jag "bromsar" upp - skulle föredra ett enklare, rakare spel
Däremot tycker jag att den "falska" nylonguran är bra - en fin och intressant sväng den gör.
Bakgrundsljudet - folket och smällarna - är kanske lite för högt och långt
men som sagt - Fin låt har du här!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Va bra du sjunger!  :wub:
Tycker gitarren låter helt OK fast det så klart, du har för länge sedan lämnat mitt kompetensområde.
Jag kan bara säga att det låter bra, och att det är en helt OK låt. Vilken frekvens som ska upp eller ner överlåter jag åt andra.

/Josef


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Snygg låt...

Jag håller med någon tidigare talare...skulle vilja höra en version där du inte stannar upp inför avslutningensorden i frasen......
hmmmmm - out
hmmmmm - ??? Hoppas du förstår vad jag menar!

Otroligt snygga stämmor, de är såååå bra! Nivåer och tajming kanon.

Den nylonsträngade gitarren har du jobbat bra med den är snygg!

Tycker den stålsträngade skulle kunna ha en annan klang men... jag vet inte hur du skall göra, den låter lixom lite instängd och skulle kunna vara mer öppen. Hur jag kan nu skall förklara.

Men som sagt en riktigt snygg låt!

/Palm


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Godagens igen :P

Ny version ligger ute igen. Inte mycket gjort denna gång. Sänkte vokalpaketet 1db då det var lite väl högt. Höjde också överstämman med 0.4db för att bara precis få fram en aning mer närvaro i vanliga högtalare då studiomonitorerna är väldigt öppna o det hela inte överfördes så väl till vanliga högtalare. Anser mig mer el mindre klar nu. Det finns saker jag vill göra bättre: gitarrsoundet, kanske ändra en del i vocals som föreslagits, men det skulle innebära allt för mkt omstart nu i slutskedet. Kommer någon på något annat än det nämnt nedan så är det bara att hojta!

Kul ni gillar! Ja jag är faktiskt själv ganska nöjd med stämmorna. De har ett mjukt skönt skimmer över sig som passar väldigt bra!
Det här med fraserna har jag inte tänkt på så mycket, menar ni te.x:

Citera
The snow is falling,
Out - on the street

Att "out on the street" skulle läggas ihop o så att säga "pratas över" taktslagen istället för att kvantiseras. Undrar om den där beskrivningen var det minsta begriplig... Jag vet inte varför jag la orden såhär från början, kanske var det bara en spontan sak eller så var det någon orsak, jag minns tyvärr inte o kommer nog inte sjunga om leaden nu då jag även får ändra körer vilket blir för mkt jobb.

Trummor kommenterades att de var uppbromsande, jag förmodar att det skulle vara raka slag istället då? Om jag inte minns fel började jag med raka slag men blev inte nöjd då allting blev lite för rakt så att säga.

Nivå på kören som räknar ned var lägre först, men det var då svårt att uppfatta vad de skanderade vilket gjorde hela grejen poänglös. Kanske kunde eq'at istället för att höja.

Vad gäller soundet på acken (stål) så kan jag bara instämma i att jag inte alls är nöjd men det är min utmaning det där i studion att få in schyst ackeljud. Förstår varför det finns så många exotiska sätt att spela in med alla möjliga mickar bakom o framför... det är inte lätt att få till ett schyst acke ljud helt enkelt o det är så märkbart också hur det låter i slutresultatet. Ska fortsätta labba med andra mickar m.m, rädd för att jag kanske måste skaffa en mer inspelningsvänlig gitarr också i framtiden. Min är mer en pa-gitarr tyvärr med både kropp o annat anpassat för uppjackning.

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/new-years-eve
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej igen...

Även om du inte tänker göra om det så skall jag försöka förtydliga vad jag menade. Kan du kanske ändå ha glädje av i något annat sammanhang...

Its the evening OF ….blir lite hårt på något sätt

Snow is falling OUT…… samma sak där

Det var detta jag reagerade på. Lite ändrad melodi och betoning där så att de flöt ihop bättre hade gjort sig, tror jag.

/Palm


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Låter bättre och bättre för varje mix tycker jag, nu är det bara Leadsången kvar som kunde göras en uns tydligare.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Hej igen...

Även om du inte tänker göra om det så skall jag försöka förtydliga vad jag menade. Kan du kanske ändå ha glädje av i något annat sammanhang...

Its the evening OF ….blir lite hårt på något sätt

Snow is falling OUT…… samma sak där

Det var detta jag reagerade på. Lite ändrad melodi och betoning där så att de flöt ihop bättre hade gjort sig, tror jag.

/Palm

Då tolkade jag rätt! Jo det blir lite vasst där, det blev lite trixigt med melodin på de ställena men det skulle säkert gå att fila till det bättre. Som sagt så låter jag det nog vara nu dock då jag inte orkar dra igång en nyinspelning av körstämmor o allt med sambon så det får sitta som det gör nu, men tack för tipset o förtydligandet för framtiden!

Låter bättre och bättre för varje mix tycker jag, nu är det bara Leadsången kvar som kunde göras en uns tydligare.. ;)

Tackar! Ja den kanske kan bli ännu bättre men tror jag låter den vara nu av ovan orsaker!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se