Forum > Demolåtar

equality - Mellandagsjam 2014

<< < (2/7) > >>

equality:
OK. Jo ett Rhodes har jag väl nånstans.
Howard är Kershaw från samma epok gillar jag starkt.
Ja lite mindre transient kanske.
Ny version uppe nu MEN HJÄLP sista partiet med temat igen limmar inte alls. Fattarinteettskit, ser bra ut på pappret (skärmen) men låter ju apa i takten!  :( :blink:

MaxB:
Jo hä gungar fint runt dina syntljud!
Men nu måste jag fortsätta tapetsera klart.
Det blir såå fiint.

Asti:
Sköna harmonier och snygga teman! Orgeln är snygg, men känns lite malplacerad.  :)
Har lyssnat några gånger på slutdelen (från ca 124 sekunder) och försökt hitta problemet.
Första tonen i temat i slutdelen betonas lite för länge och liksom "fastnar" en bråkdel för
länge i stället för att de fyra första tonerna ska behandlas lika och betoningen komma på femte tonen...
Kommer nog också in lite för sent...? Så uppfattar jag det i alla fall.
Justera första och ev andra tonen, så tror jag flytet blir bättre där.
Kan du inte bara kopiera temat från början av låten?
/Asti

mahan:
Tjou EQ!
Long time since last time... :D
Mannen har då tydligen satsat på jazzbottnad musik och lyckats rätt bra!
Det som denna sorts genre lever på är en väldigt tajt orkester och det kunde du titta över en gång, följ trummisen så sitter det bäst. Informera basisten åxå :P

Snyggt orgelsoolo och organisten sitter med i swinget, good!
Så svarva på en gång till med tajtningen så laddar jag ner låten
(dte stod nåt om SISTA, hoppas du menar "senaste")

h.     johan

equality:
MaxB: att tapetsera är väl lite som att göra musik? Takterna (våderna) är kanske mer förutsägbara och svårt att jobba nondestruktivt. Kul att du hann lyssna mellan dessa och evigt tacksam för pålitlig feedback.
Asti: samma sak, tack för osviklig feedb och trumhjälpen! Igår, i bilen till Arvika, hörde jag precis hur detta skulle fixas till. Tror att da capot skall börja med basnedgången från slutet av takten isf för inledande synthfigur. Lite frustrerande att köra allt längre och längre från redigeringsmöjligheterna i studion! En sån nörd man har blivit!  :blink: Håller med om att orgeln är en anakronism och lutar åt Emus råd om att Rhodes skulle passa bättre och pianoklinket skulle kompliceras mer. Lite för mycket pekfingervals nu.
Mahan: Mahan! Så kul att se dig här igen! Bli kvar och jag handlar på K-Rauta resten av livet! En trummis ljuger aldrig om han säger att något är otajt. Självklart skall jag se över det du påpekar mer stor träffsäkerhet. Faran att göra musik i dator är bl a att ögat lurar örat. Det som ser bra ut på skärmen låter inte alltid rätt. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion