Forum > Demolåtar

equality - Mellandagsjam 2014

(1/7) > >>

equality:
Kul att vara ledig och få ägna sig åt sina hobbies!  :D Detta blir nog det sista jag hinner under julledigheten och skall jag inte spamma er med låtar på ett tag. Några loopade takter som ju behöver fortsättas. Om någon vill bygga vidare på denna, varsågod! 

140104:   Ny version: Gjort om rhodessolot och pianosolot, särskilt basen där helt. Nu en walking bass och lite bättre struktur förhoppningsvis.
140105: Ny verre efter expertråd.
140106: Ytterligare förändringar (se #31). Alternativlänk: https://app.box.com/s/c1ptiawwpikitxd0hcqx

LÅTNAMN: Mellannattsjam
ARTIST/GRUPP: eq
GENRE: melodiös(?) jazzfusion
LÅTLÄNGD: över tre minuter
KOMPOSITÖR: eq
PRODUCENT: eq
EV. MEDVERKANDE: gärna  :)
INSPELNINGSÅR:2013
FORMAT: mp3

Emulator:
Herrn borde ta sig en djupdykning ner i howard jones samlade alster. Får riktiga såna vibbar.

jag hade fimpat orgeln till förmån för mer elektronika. annars så är det en trevlig skapelse.

kanske lite långsammare för att få en mer laid back känsla?

....å så ber du W lägga lite jazzräkor så blir det fint. jag kan tänka mig att arret dras ner och du behåller sparsamt spelade synthar, nån matta och bas, och kör en sångdel i stil med den där schyssta låten du gjorde förut. Glömt titeln men texten är nåt i stil med:

" i find myself in lonelyness, i cant even make a call "

skulle bli nånform av trevlig jazzfusion av det hela.

Ja, och howard Jones: plattan dream into action, samt humans lib är vad du söker.

:)

equality:
 :wub:
Ja, det var tider det...
Orgeln förstår jag din tveksamhet inför och själv hade jag också dubier och kände mig så där lagom mossig.  :rolleyes:
Tempot går ju att ändra lätt då allt är midi.
Howard Jones skall genast kollas.
Måste till något break också. Mr W absolut!
Vem som som vill får greja med denna, hinner inte nu på tag iaf.
Thnx emulatorn. Fin läsning!

equality:

--- Citat från: Emulator skrivet 28.12.2013, 03:06:29 --- howard Jones: plattan dream into action,

--- Slut citat ---

Får Nick Kershaw-vibbar. Häftigt minimalistisk med den nanometer-kvantifierade basen. Bra! 
Vad hade du valt ist f orgeln förresten?

Emulator:
Hm, antingen nån analogsynthpreset. Fast om vi tänker oss lite mer nujazz-ish eller så, så kanske en rhodes kan funka fint?

Länkat lite på din fblänk. Howard är nästan underskattad låtsnickrare och producent. Låtarna är riktigt bra, och om du kikar på hans senare konserter där han spelar gammalt material så ltåer det rätt fräscht även 30 år senare.

lyssnar igen. Kanske första synthljudet skulle ha en mindre markerad attack.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion