Forum > Demolåtar

Förutan vind

<< < (3/5) > >>

MaxB:
Skär bort lite av basfrekvenserna på sången också, samtidigt som du drar ner på volymen på pianot.
Ja, det är svårt att ta till sig en sån här hård version av denna gamla låt. Nu upplever jag den som "hela havet stormar".
Det enda som stämmer överens med mina gamla minnen av "Vem kan segla förutan vin" är det sköna saxspelet.

Altsax:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2014, 07:44:34 ---Skär bort lite av basfrekvenserna på sången också, samtidigt som du drar ner på volymen på pianot.
Ja, det är svårt att ta till sig en sån här hård version av denna gamla låt. Nu upplever jag den som "hela havet stormar".
Det enda som stämmer överens med mina gamla minnen av "Vem kan segla förutan vin" är det sköna saxspelet.

--- Slut citat ---

Hmm, jag har filter på sången, börjar skära vid 75, allt under 50 hz är helt borta. Jag ser över nivåerna där igen, tack för tipset!
Jag provar "telefonfilter" en gång bara för att :)

Gamla minnen? Det är ju det jag vill undvika! En till likadan är ingen idé, detta ska vara ett helt eget stormande hav :)
(fast pianot är katastrof, jag lutar allt mer åt att lägga native instrumen komplete i inköpskorgen, som julklapp & födelsedagspresent från mig till mig)

Tack för lyssning och tyck!
/Josef

MaxB:
Du behöver inte ha Natives för att få ett lugnare piano...

bjurte:
Du har en skön avslappnad stil som jag gillar, men jag håller med dom andra, mjuuk och fin med tangenterna..
Tat Piano... :D

tigersoul:
Tycker fortfarande pianot låter som något som slamrar sig fram längst ett järnvägsspår o vocals drunknar någonstans där bakom med bas o tyngd men det går inte fram så mkt mer än det. Lite eq jobb på det o annat piano / midi data till detta är mitt tips!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion