Forum > Demolåtar
Förutan vind
ynot:
faktisk kaos i min skalle inte ofta men det händer pianot lite off mellan en över gång som loppas sången fattar jag inte riktigt att den bara dyker upp en sväng.
Att prova nya vägar även om man ser den andra stigen ... det gillar jag
Wernborg:
Udda version. Gillar idéerna du har med denna, men det blir lite ljumt på nåt sätt. Pianot är ju stenhårt (som i bra) och kan inte låta bli att undra hur det skulle låta om du drog resten åt det stenhårda hållet också. Ja inte saxen kanske, men trummor och nåt annat slamrigt elände. :D
Kanske höja tempot lite? Originalets tretakt gör att det blir lite utdraget tycker jag.
Kul idé!
Altsax:
Version Fyra.
Helt utan piano. Suttit hela kvällen och lyssnat på pluggar. Hittar ingen som är bra här :(
Skar bort mer bas ur rösten.
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropboxusercontent.com/u/95768896/Josef/without_wind_4.mp3[/mp3]
Har ni nått tips om en pianoplugg som passar här? Och minst lika viktigt, på ett 64 bitars system!
Tack för alla synpunkter! Ynot - jag ska kolla att inte tryckfelsnise har varit inne i en av looparna, Tack!
Det blir nog två spår av den här. Ett som får behålla det distade superslammerhårda pianot :)
Alatar:
Det börjar arta sig! Funkar riktigt bra utan piano. Trummorna bör dock komma in tidigare. Testa att byta plats på berättarrösten och trummorna. Alltså att trummorna börjar först och att berättarösten kommer in senare. Och testa att låta berättarrösten sjunga med lite grann i låtmelodin.
MaxB:
Känns bättre utan det hårda pianot. Tror också på att trummorna kommer in innan rösten. Rösten bra skuren nu.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida