Tusen tack för lyssning och kommentarer

Jag satte ihop en liten "trailer" för albumet med några korta klipp ur tre av styckena som ska vara med, på en bakgrund av radiobrus, ungefär som om någon rattar in musiken på kortvågsradion... Nåja, lite kul får man ha ibland

Inledande "miljöljuden" är faktiskt introt på ett av styckena. "The Riemann Hypothesis" är inspirerat på försöken att finna bevis för denna matematiska hypotes om primtalens relation till varandra, som drivit ett antal matematiker till mer eller mindre galenskap (t ex John Nash - A beautiful Mind).
Musikaliskt blir det en soppa av snart 40 års samlade intryck från progressiv rock och experimenterande - jag vet precis vad jag vill, sedan får man väl se hur det lyckas. Ambitionerna (pretentionerna?) är höga men tid är som alltid den största bristvaran

Jag hoppas kunna få till en del väl valda samarbeten IRL/remote också - ni känner väl igen sångrösten?

Tänker mig att posta ett par tre "riktiga låtar" från albumet "på vägen"
Det verkar vara ett fantastiskt projekt rikt på olika ljud och nyanser. "The war is unsm" fick jag det till i början vilket förmodligen är fel. Men som sagt sköna ljud även om jag tycker det brusar för mycket men det finns väl en anledning till det gissar jag.
...ja risken är väl att man spretar för mycket i ambitionen att få med "allt" - från sångbart till avantgarde

Men det får väl bli fler album istället

Men du får allt öva på din morsekod-läsning

grymt!
Snyggt bygge so far. Saknar lite maskinelement dock, men det är väl bara jag. Vilka är ni som lirar, eller bara du? 
Tack! De blir nog en del maskiner också, far out there....

Kul experimenterande med ljudpaletten! Får lite installationsmusiksvibbar. Nice THX-liknande pryl 3/4-delar in t.ex.
Ja jag har gjort en del ljudläggning tidigare i livet - ränderna sitter i

Rafflande start som bara fortsätter förvåna... det här kan inte riktigt bedömas som "vanlig" musik utan mer som något slags konstverk med musik och ljud som målarduk. Som det är det mycket spännande och intressant. kanske skulle bild (video) ackompanjera detta, kanske inte. Tack för en spännande lyssning!
Albumet blir inte riktigt så här udda ljud/mix-mässigt men jag hade faktiskt tänkt göra någon video till - när jag lärt mig hur man gör

Blir lite ljudcolleage av det hela, man sitter och väntar att det ska braka loss s.a.s. Men jag anar att detta är att slags Intro/Presentation av vad som kumma skall..
Spännande ljud i alla fall.. 
Spot on!

Mycket intressant och läckert! Hur långt har du kommit? 
Jag har tre stycken som håller på gång att spelas in och idéer till tre till, Det är ju ett konceptalbum så allt ska hänga ihop med temat

Klart "under 2014", eller senare om jag kör fast...
Lite rörigt... 
Jo...

så skärp dig nu

Oj vilken teaser! Låter mycket som snuttar från ett soundtrack. Orkesterarren och harmisarna imponerar väldiga. Proffsigt hantverk i mitt öra. (Som gammal DX-are tycker jag ju att det var kul med en snutt mellanvågsradio.) Låter helt klart som något för de stora scenerna eller vita duken?
Tack för det!

Ambi/preten-tiöst som sagt!

Orkesterdelarna är äldre material som jag tycker passar in i konceptet. Kommer att blanda in lite "rocksättning" i materialet om idén jag har fungerar.