Kontrollrummet

Gurano & Ynot - Black rain dear

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Här kommer en låtidé jag haft i huvudet ett tag som Ynot nu sjunger på. Ett sju helvetes ös i mina öron.
Funkar den i era öron?

/Gurano

Sättning
Gurano - Synth
Gurano - Trummor
Gurano - Bas
Gurano - Gitarr
Ynot - Sång (lead och körer)


[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Ynot_BlackRainDear2.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 21.12.2013, 19:53:59 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jovistt, bra ös  :) Melodislingan som gitarren spelar ligger ställvis störande ovanpå sången. Ta bort den då Ynot sjunger... eller testa på att dra ner volymen... gitarrens alltså. Då tror jag det skulle funka ännu bättre... åtminståne i mina öron.

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Härligt ös o skön distsång o synthgodis på det  :),. Låter bra i mina lurar ... Skall jag komma med nåt som kan lyfta den liite till vore ett stop (vid 1.84?)med bara trummor o sång några takter o sen pang på´n igen o sen avslut...Rock on"


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra drag! Även här önskar jag att basen skulle ha mer tyngd (lågfrekventa ljud) men attans vad det driver på med instrument och sången.
Kan man säga "galet bra"?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jovistt, bra ös  :) Melodislingan som gitarren spelar ligger ställvis störande ovanpå sången. Ta bort den då Ynot sjunger... eller testa på att dra ner volymen... gitarrens alltså. Då tror jag det skulle funka ännu bättre... åtminståne i mina öron.

// Space
Tja vi får se hur vi gör med guran som du nämner

Härligt ös o skön distsång o synthgodis på det  :),. Låter bra i mina lurar ... Skall jag komma med nåt som kan lyfta den liite till vore ett stop (vid 1.84?)med bara trummor o sång några takter o sen pang på´n igen o sen avslut...Rock on"
Tack! Ska se över ett brake

Bra drag! Även här önskar jag att basen skulle ha mer tyngd (lågfrekventa ljud) men attans vad det driver på med instrument och sången.
Kan man säga "galet bra"?
Du får nog lov att göra egen musik med sådan bas du saknar :D
Galet bra går bra!  :lol:  B)

Tack för era tankar
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är i de här två låtarna jag tipsar om att sån tung bas kunde lyfta helheten massor.
Men jag kommenterar inte denna avsaknad mer utan ger andra tips istället.  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det är i de här två låtarna jag tipsar om att sån tung bas kunde lyfta helheten massor.
Men jag kommenterar inte denna avsaknad mer utan ger andra tips istället.  B)
Bra fortsätt ge tips - tips är bra - det tackar jag för, men det blir inte alltid som man önskar - beroende på att man kan tycka olika helt enkelt! :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Drag och ös kan man verkligen inte klaga på, men om något lite, håller med spacetrucker om gitarren på sången, annars kanoners.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag har en genomgående lägenhet, så jag öppnar ett fönster i norr och ett i söder. Då blir det bra drag. Men det här var bättre, det rensar dammet ur skallen.
Men kan ändå tycka att det låter lite instängt.
« Senast ändrad: 20.12.2013, 19:56:13 by Tokai »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Drag och ös kan man verkligen inte klaga på, men om något lite, håller med spacetrucker om gitarren på sången, annars kanoners.  :)
/Roffe H
Tackar
Ska kolla upp guran

Jag har en genomgående lägenhet, så jag öppnar ett fönster i norr och ett i söder. Då blir det bra drag. Men det här var bättre, det rensar dammet ur skallen.
Men kan ändå tycka att det låter lite instängt.
:D Ska kolla instängdheten, men bra att det blåser bort lite damm i alla fall :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu har jag sänkt guran lite på versspelet! Bättre?
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Mycket bättre !!!!  :)
Det är en bra låt och ett spännande samarbete ni har här...

mvh
« Senast ändrad: 20.12.2013, 22:35:53 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön låt! Fräcka gitarrer och suverän känsla i ynots sång.
Snygg synthslinga också!
Kan dock hålla med MaxB om att lite mer tyngd i bas och jag vill
tillägga baskaggen, skulle tillföra en mustigare ljudbild.
Tror även på Marsals idé att "lätta på trycket" i ett parti i mitten,
för att sedan dra på för fullt igen.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Mycket bättre !!!!  :)
Det är en bra låt och ett spännande samarbete ni har här...

mvh
:D
Skön låt! Fräcka gitarrer och suverän känsla i ynots sång.
Snygg synthslinga också!
Kan dock hålla med MaxB om att lite mer tyngd i bas och jag vill
tillägga baskaggen, skulle tillföra en mustigare ljudbild.
Tror även på Marsals idé att "lätta på trycket" i ett parti i mitten,
för att sedan dra på för fullt igen.
/Asti
Kul att du gillar
 ska kolla på trummorna men frågan är om ez (jag) grejar det
 men annan bas blir det inte :)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har bara smyglyssnat märker jag och inte skrivit något. Det här är kanon - finns liksom inget liknande just nu någonstans. Referenser från hårdrocksband på 70-talet finns naturligtvis men som sagt just nu absolut nada. Och det är bra som f*n, och visst finns det en bas som gör jobbet och visst finns det en totalt outraged sångare som fulländar detta stycke.

Bara att lyfta på alla hattar som finns tillgängliga!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag har bara smyglyssnat märker jag och inte skrivit något. Det här är kanon - finns liksom inget liknande just nu någonstans. Referenser från hårdrocksband på 70-talet finns naturligtvis men som sagt just nu absolut nada. Och det är bra som f*n, och visst finns det en bas som gör jobbet och visst finns det en totalt outraged sångare som fulländar detta stycke.

Bara att lyfta på alla hattar som finns tillgängliga!
Man tackar - blir faktiskt generad av dina ord - men de värmer gott  :wub:  :ph34r:  B)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Fan vad gott det rullar och svänger om den här låten. Rock and Roll! Måste bli nåt! One stand hit.
Lyssna inte så mycket på andra. De är ju inte med i tankegångarna! Det är ni som gör låten. En del tips, kan man testa men om det inte vad ni vill få ut av det, så skit i dem.

Önskar jag hade en polare med samma experimentlusta och med annorlunda musiksmak som ni har att samarbeta med. Dividend är en härlig skåning jag gärna skulle vilja skåla och skråla med för att göra skön musik med! (Sätts upp på min önskelista)  :wub:

Rocka loss och rulla vidare Gurano och Ynot!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fan vad gott det rullar och svänger om den här låten. Rock and Roll! Måste bli nåt! One stand hit.
Lyssna inte så mycket på andra. De är ju inte med i tankegångarna! Det är ni som gör låten. En del tips, kan man testa men om det inte vad ni vill få ut av det, så skit i dem.

Önskar jag hade en polare med samma experimentlusta och med annorlunda musiksmak som ni har att samarbeta med. Dividend är en härlig skåning jag gärna skulle vilja skåla och skråla med för att göra skön musik med! (Sätts upp på min önskelista)  :wub:

Rocka loss och rulla vidare Gurano och Ynot!
Kul att du gillar
Ja vi får se vad framtiden har för projekt i sitt sköte :D


Asti: Nu har jag en baskagge som hörs men jag tycker att den smäller för mycket - vad tycker du/ni?
Tokai: Har försökt att öppna lite av den stängdhet du tyckte dig höra, tror jag  .D

Bättre/sämre?
/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Ynot_BlackRainDear2.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Skön guranobröt och när Tony blandar sig in i leken blir det...livsfarligt.  :o :D
Kanske dignar den av alla effekter, mer skärpa i mixen vore intressant. Men bra är det, mycket bra.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön guranobröt och när Tony blandar sig in i leken blir det...livsfarligt.  :o :D
Kanske dignar den av alla effekter, mer skärpa i mixen vore intressant. Men bra är det, mycket bra.
Tackar kul att du gillar - men vad menar du med mer skärpa?
Det är inte mycket effekter i denna - bara lite delay på en gura! å så synthen så klart
:)
/G
« Senast ändrad: 22.12.2013, 00:33:46 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Låter som ni har riktigt kul. Lite retro och lite nytt.

jag hade fimpat melodislingeguran helt under sången för att få fram sången endast tror ojag. Men det är bara en smaksak.

gött moss, lyssnar i laptop just nu så inga mixsynpunkter alls förutom att min plastiga dell vibrerar så det låter skit  :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol