Lite osäker om det är så klokt att börja med refrängen. Man kan ha en instrumental variant istället?
Politiska texter behövs, men är svåra att göra utan att hamna i klyschor eller uttjatade uttryck. Tycker du klarar dig hyfsat. Men ordet "krämare" känns lite obekvämt i mina öron. Men kanske dags att ta upp såna ord för dagens ungdom?
Känns som att det finns mer att jobba på i låten. Vad vet jag inte. Men attityden känns rätt.
Wernis solo behöver nog inte ökas om kören tas bort. Lyssnar man på de ca sista 10 sek så är det bra.
3 knytnävar får det bli!
Har börjat ifrågasätta gängse mallar med vers-vers-refräng-vers-refräng...etc.
Tycker det är roligt att testa lite nya upplägg. Här ville jag få en "pang på"-start
och då kan man kanske kalla det för refräng, även om partiet "Vi är nu..." lika
gärna kan tolkas som refräng. Varför kan inte förresten en vers vara "ösig" och refrängen "lugn"..?
Huvudsaken är ju att man får till ett musikflöde i låten som fungerar och inte känns avigt eller konstruerat
tycker jag. Vet iofs inte om jag lyckats med det här...?
Håller med om att politiska texter är svåra att formulera och välja ord, som inte är schabloner eller
pekpinnar. Ordet "krämare" känns inte konstigt för min del. Använder det faktiskt ibland.

Personligen tycker jag det är synd om ungdomar idag får ett sämre ordförråd än vad vi fick lära oss,
men samtidigt snappar dom ju upp nya ord och uttryck som säkert är mer internationellt gångbara...
Det finns säkert mer att jobba på i låten, men kan inte heller peka på exakt vad!
Hade samma tankar om kören och solot, men ville inte ta bort kören helt. Ska testa att sänka den.
Får jag fyra knytnävar om jag klipper bort allt utom de sista 10 sekunderna?

Tre knytnävar - är det uppercut, vänsterkrok och rak höger? Får köra snabbt förbi Osby hädanefter!

Tack Staffan för dina alltid genomtänkta och intressanta kommentarer!
/Asti t.f. Sparringpartner