Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Wernborg - Nu (klar)

<< < (4/15) > >>

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.12.2013, 19:45:00 ---
--- Citat från: Asti skrivet 18.12.2013, 18:47:11 ---Har höjt Wernborgs solo, sänkt ADT-effekten på sången, sänkt reverbet på sången,
höjt volymen på sången, samt höjt basen en liten aning.
Är det mindre "grötigt" nu? Lagom nivåer på sång och gitarrsolo?
Eddi - hittar inte "snubblet" du nämnde som ska finnas på två ställen....

--- Slut citat ---

Tokai var inne på att kören ska tas bort? Nä va missuppfattning tror jag. En "regel" är att sologuran ska ha samma volym som sången - så jag tycker det ska upp lite till kanske med en sänkning mot slutet då för där finns ingen sång.
Snubblet som jag hör är efter din ronda på alla trummor så avslutas det med något slags dubbelslag inom 0,2 takt typ som jag tycker låter lite konstigt - men det är ingen annan som sagt något så tja....ingen kioskvältare direkt det funkar så här också.

--- Slut citat ---
Nej, jag tror inte jag tar bort kören, men kanske sänker den något!
OK, ska kolla "snubblet" igen! Antar att du menar första gången vid
övergången till det lugna partiet?
Tack för förtydligandet!
/Asti

Tokai:
Reflektioner efter svar:
Eddi
kören ska inte tas bort - om du menar i hela låten - bara i wernis solo och där finns ingen sång. Det är så jag menar. Det är fel tror jag att höja hela tiden, bättre at sänka nåt annat istället. Refrängen är rätt så innehållsrik av div instrument redan som den är. Man kan också tänka sig ett parti med "nu" osv utan gitarrsolo och ett med gitsolo utan "nu" kören.
Asti
Jättebra att ifrågasätta och testa andra varianter. Beatles började ofta sina låtar med refr i början. Pang på  i början är bra, men jag tänkte mig detsamma fast instrumentalt, dvs refr utan sång. Jag upplever det som kommer före "Vi är nu" som en del av refrängen, en brygga kan väl säga till refrängen. Håller med om vers kontra refr - varför inte göra tvärtom. Helt rätt tänkt!
Jag umgås med mycket folk i olika åldrar men aldrig hört någon säga "krämarare" sen 70-talet, och då i text. Fast det har hänt att jag själv har sagt det och folk förstår, men jag upplever det som om de tycker jag är lite passé - eller lite vänster, he-he. Men det kan förstås vara olika.

tigersoul:
Fingret glider fortfarande runt i blindo så det blir nog tyvärr ingen rapport därifrån :-)

bjurte:
Ja!! Nu hör jag både din text och Sologurka..
Men fortfarande är det något som stökar till det lite i Refrängerna !!
Är det Krämarna som slår tillbaka månne ?? :huh:

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 18.12.2013, 21:33:15 ---Reflektioner efter svar:
Eddi
kören ska inte tas bort - om du menar i hela låten - bara i wernis solo och där finns ingen sång. Det är så jag menar. Det är fel tror jag att höja hela tiden, bättre at sänka nåt annat istället. Refrängen är rätt så innehållsrik av div instrument redan som den är. Man kan också tänka sig ett parti med "nu" osv utan gitarrsolo och ett med gitsolo utan "nu" kören.
Asti
Jättebra att ifrågasätta och testa andra varianter. Beatles började ofta sina låtar med refr i början. Pang på  i början är bra, men jag tänkte mig detsamma fast instrumentalt, dvs refr utan sång. Jag upplever det som kommer före "Vi är nu" som en del av refrängen, en brygga kan väl säga till refrängen. Håller med om vers kontra refr - varför inte göra tvärtom. Helt rätt tänkt!
Jag umgås med mycket folk i olika åldrar men aldrig hört någon säga "krämarare" sen 70-talet, och då i text. Fast det har hänt att jag själv har sagt det och folk förstår, men jag upplever det som om de tycker jag är lite passé - eller lite vänster, he-he. Men det kan förstås vara olika.

--- Slut citat ---
Jo, så är det förstås. Många ord vår generation använder sig av upplevs av dagens unga som passé.
Man kan väl själv också räknas som passé nu när man slutat jobba!  :)
Jag sympatiserade med en hel del i "vänstervågen" under 70-talet utan att vara aktiv själv.
Antagligen till viss del beroende på att jag gillade Hoola Bandoola.  :rolleyes:
Men det hörde liksom till när man var student i början av 70-talet...
Nä, man får väl börja använda lite modernare ord i texterna!
Tack för feta kommentaren!  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion