Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Wernborg - Nu (klar)

(1/15) > >>

Asti:
Edit 2013-12-29: Wernborgs solo är höjt ytterligare 1 db och har skurits lite i botten.
                          Har trimmat sångspåren så att strofer slutar och börjar synkront.
                          Har också skruvat på eq för kören, men tror inte jag kommer längre på egen hand där...
                          Får anse låten klar nu.
Edit 2013-12-25: Har skippat stråkarna i första halvan av slutdelen (solodelen) och förenklat dom i övrigt
                          för att inte "störa" gitarrsolot. Gitarrsolot har fått lite extra reverb, samt höjts något lite i volym.
                          Nu anser jag för egen del att denna är klar, såvitt ingen protesterar högljutt.
Edit 2013-12-20: Har tagit bort kören i slutdelen och höjt Wernborgs solo, samt spelat in en ny bas.
                          Är nivåerna OK nu? Kan den anses klar?
Edit 2013-12-18: Har höjt Wernborgs solo - lagom nu? Har sänkt ADT-effekten på sången
                          och även minskat på reverbet på sången, men höjt volymen på sången något.
                          Höjt basen lite, lite... Blir ljudbilden tydligare, mindre "grötig" nu?
En ny "protestlåt" mot dagens opportunister, linslusar och politiker.
Också lite om teknikens snabba utveckling, som gör oss isolerade från "riktiga" möten och relationer.
Wernborg var bussig och la på ett gitarrsolo i slutdelen, som ger extra krydda där.
Tror att mixen finns en del att göra på. Ganska komplex ljudbild. Funkar trummorna?
Tacksam för era kommentarer! Skruva gärna upp volymen, blev lite dålig styrka på mixen...

Titel: Nu
Artist: Asti & Wernborg
Text & Musik: Asti
År: 2013
Längd: 3:02
Medverkande: Wernborg på sologitarr

OBS! Ska spelas högt!

Text:

Nu

Ingen vet vad det handlar om
Ingen har förstått hur vi har hamnat i det här
Allt vi hör är vår egen röst
som ekar i ett tomrum där vi lever i misär

Vi är nu
Vi är nu
Vi är nu
Vi är nu, nu

Vi låter oss luras av fint tal och smicker
Men bakom vår rygg är tonen en annan
Ett spel för att dölja vad som verkligen sker
En mask för att skymma deras rätta manér

Har tappat min tilltro till maktens profiler
Till linslusar fulla av tidens jargong
Till krämare utan moral och besinning
Vars syfte är enbart sin egen vinning

Ingen vet vad det handlar om
Ingen har förstått hur vi har hamnat i det här
Allt vi hör är vår egen röst
som ekar i ett tomrum där vi lever i misär

Vi är nu
Vi är nu
Vi är nu
Vi är nu, nu

pxm:
 :wub:

mvh

Eddi:
Ja det är rätt ge dom en känga bara :D

Kanske lite grötigt i refrängdelen men jag har inga bra mixförslag - Wernis solo bra o ska kanske upp aningens.

Du kör nåt ljust instrument i mitten i bakgrunden som jag inte kan identifiera (inga bra lurar) ev. förslag är att göra om det till en sydamerikansk flöjt av något slag.

Asti:
pxm - Tack!
Eddi - Ja, det behöver dom!  :)
         Upplever det också lite grötigt....kanske för mycket reverb på sång och bas...?
         Får nog höja upp Wernborgs solo en aning ja!
         Du tänker nog på "synthstråkarna" i slutdelen....? Vet inte om flöjter passar här...?
         Då skulle det nog varit ett mer akustiskt arr tror jag.

Tack för värdefulla kommentarer och tips!
/Asti

Plinka:
Nytt proggigt behövs. Bra text, kunde bli en hel platta där vi får fortsätta spy ur oss galla  :D

Låter bra också, håller med föregående om att wernis solo(jättesnyggt) ska upp något. och kanske lite grötigt i refrängen, annars riktigt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion