Kontrollrummet

Another Day

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Har gjort en låt för rätt länge sen. Tog och spelade in bas till den nu.

http://dump.kitti.se/another_day_v1.mp3

Hur tycker ni det låter allting? Growlet är jättemycket slask och las där bara för lite test. Samma gäller för skönsången som är brutalt autotunad. Detta endast för att få till helt rätt toner.

Men hur låter allt?
http://pingvinfilm.se


Utloggad tsmalmbe

I princip OK. Lite dunkig mix. Övre basen dominant, i lurar. Vrålet är lite tunt, men det är ju slask så. Inte så jättebred stereobild heller. Breda gitarrer som kunde vara hårdare (testa med att köra alla kompgitarrer till en grupp, och lägg en limiter till sist på gruppspåret, brukar kunna ge brutala resultat), men resten ligger lite för mycket mono. Potential har materialet, med lite mixning kan det blir bra. Detta är igen material jag gärna gjorde en testmix på, bara du får sången klar så att det är 100% klar inspelat rubb&stubb.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
finns potential men detta låter inte bra... jag fick nästan allt i höger monitor oxå.
men gillar drivet o riffen basen är inte med hos mig heller så tomt låter o känns det.
ride on mer tid vid reglarna så kan det funka fint ...det finns ju där..


tony
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ja detta dunkar på häftigt, trummorna o basen dominerar, gurorna blir bakom. I vanliga fall gillar jag inte ÖÖÖÖÖRRRGGG på sången men du får det att låta relativt normalt.
Herregud, sångsoundet vid 1:55 låter alldeles fär jävligt till denna låt, bort med melodynor eller vad det nu är. <_<
Nej inte igen samma hemska eurovision sångsound, take it away!

Helhetsbilden: detta gillar jag, lite progemetalrock, snygga breikar, soundet ok, lite dundrigt. Men lova att du ändrar på dom där sångsounden, annars vägrar jag lyssna på den igen, får nippor av det! :P

Bra jobbat!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Ja detta dunkar på häftigt, trummorna o basen dominerar, gurorna blir bakom. I vanliga fall gillar jag inte ÖÖÖÖÖRRRGGG på sången men du får det att låta relativt normalt.
Herregud, sångsoundet vid 1:55 låter alldeles fär jävligt till denna låt, bort med melodynor eller vad det nu är. <_<
Nej inte igen samma hemska eurovision sångsound, take it away!

Helhetsbilden: detta gillar jag, lite progemetalrock, snygga breikar, soundet ok, lite dundrigt. Men lova att du ändrar på dom där sångsounden, annars vägrar jag lyssna på den igen, får nippor av det! :P

Bra jobbat!

h.  JOhan

haha alltså autotunen var för att det skulle bli exakt exakt exakt rätt toner. bara för att testa sångmelodin :)
http://pingvinfilm.se


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Growla refrängen istället, din röst skulle nog få refrängen att låta lite som 90-tals bandet Desultory (iallafall som de lät på plattan "Into eternity").