Forum > Demolåtar

karl-circles

<< < (2/4) > >>

91:an:
Förutom att det är en bra låt och fin sång tycker jag bara att kompet känns överarrangerat. Hur låter det med endast en gitarr som plockkompar? För mej låter det som om det är flera musiker i bakgrunden som trevande försöker hänga med på en låt de hör för första gången vilket gör att det låter lite grumligt. Jag tror på enbart sångstämma och en gitarr. Kanonlåt som vanligt :)

Tokai:
Början plottrar för mycket. Tycker början ska va som det låter senare. Alltså straight komp, sång, rytm - thats all
Plottret finns kvar även efter 1 a refr, vet inte om det är lite otajta grejer kanske., men dom döljs delvis av av nya intstrument.
Din röst är Gudar värd.
Kan du inte sampla över lite av din timbre till min sampler?  :)
Har hållit på men en låt en längre tid som du kanske vill sjunga? Tycker inte min röst passar in. Jag kan skicka över en demo. Det är en väldigt speciell låt. Den var först tänkt till en annan sångare, som jag olyckligtvis (som vederbörande inte vet om) förväxlade med din röst.

karl:
absolut ...skicka på ...jag kan ju alltid försöka men man vet ju aldrig hur det blir....men jag försöker gärna... / karl :unsure: B) :rolleyes:

--- Citat från: Tokai skrivet 03.08.2007, 23:51:58 ---Början plottrar för mycket. Tycker början ska va som det låter senare. Alltså straight komp, sång, rytm - thats all
Plottret finns kvar även efter 1 a refr, vet inte om det är lite otajta grejer kanske., men dom döljs delvis av av nya intstrument.
Din röst är Gudar värd.
Kan du inte sampla över lite av din timbre till min sampler?  :)
Har hållit på men en låt en längre tid som du kanske vill sjunga? Tycker inte min röst passar in. Jag kan skicka över en demo. Det är en väldigt speciell låt. Den var först tänkt till en annan sångare, som jag olyckligtvis (som vederbörande inte vet om) förväxlade med din röst.

--- Slut citat ---

equality:
En av dina bästa helt klart. Själfullt och vackert. Har inte optimal lyssningsmöjlighet just nu.
Möjligen är arret lite plottrigt men överskuggas av låtens kvalitet i sådana fall. Svårt att säga vad som skulle skalas bort. Tar mig en lur-lyssning när jag kommer hem.

Fredrik Karlsson:
Fint och bra röst!

Men som andra påpekar är det lite för många instrument.

Rösten i bakgrunden som kommer in vid ca 2:20 kanske skulle användas som bakgrund på låten ihop med gitarren  istället för dragspelet/stråkararna?

Lite sångstämmor hade inte suttit fel heller!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion