Forum > Demolåtar
karl-circles
karl:
förtsätter att mecka runt bland en del gammalt...på denna blev det ny sång och dragspel och lite annat reverb....kritik tas tacksamt emot på ljudbild,tänket och hela rasket....
tack på förhand / karl
circles
mahan:
Jisses Karl!
Detta låter störtskönt, mjukt o behagligt. Lite Cohen vibbar stiger upp, underbart. Tycker ljudbilden sitter som den ska, allt låter väldigt färdigt.
Några reflektioner:
Intron kunde vara aningen längre för att hinna bygga upp den fina stämningen som det väl arrade kompet hämta med sig, bara några takter.
Vid 0:23 kanske basen som trevar lite på fel not?
Sätt en stämma med på sången i sista versen.
Slutet kunde du fixa, icke med fade utan bromsa upp takten och låta gurorna ta ett slutackord. Och så upprepar du "wonder where I am" vid 3:18 och en gång till vid 3:24 och där bromsar du upp låten, drar ner takten till ett slutackord.
Oj vad den sitter bra, fruktansvärt fin låt o väl jobbat! :)
h. JOhan
karl:
tnx mahan...kul att du tycker den funkar...Ja, jag hör att det är något med basen där @ 0:23, ska lira om ...får fundera på avslut ist för fade....tnx igen..
/ kalr
--- Citat från: mahan skrivet 02.08.2007, 11:57:28 ---Jisses Karl!
Detta låter störtskönt, mjukt o behagligt. Lite Cohen vibbar stiger upp, underbart. Tycker ljudbilden sitter som den ska, allt låter väldigt färdigt.
Några reflektioner:
Intron kunde vara aningen längre för att hinna bygga upp den fina stämningen som det väl arrade kompet hämta med sig, bara några takter.
Vid 0:23 kanske basen som trevar lite på fel not?
Sätt en stämma med på sången i sista versen.
Slutet kunde du fixa, icke med fade utan bromsa upp takten och låta gurorna ta ett slutackord. Och så upprepar du "wonder where I am" vid 3:18 och en gång till vid 3:24 och där bromsar du upp låten, drar ner takten till ett slutackord.
Oj vad den sitter bra, fruktansvärt fin låt o väl jobbat! :)
h. JOhan
--- Slut citat ---
tsmalmbe:
Rösten har lite för mycket rum. Vacker ljudbild. Någonting falskar till bland de syntetsika ljuden i bakgrunden vid ett visst parti, alltid på samma ställe.
Trevlig låt. Arrangemangmässigt väntar jag mig en tydligare B-del, med ett litet höj. Nu går låten på, men den når aldrig toppen.
karl:
hmmm...ska fnula på lite nyanser och Ja det är en surgrej mitt i....tnx / karl
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 02.08.2007, 23:58:31 ---Rösten har lite för mycket rum. Vacker ljudbild. Någonting falskar till bland de syntetsika ljuden i bakgrunden vid ett visst parti, alltid på samma ställe.
Trevlig låt. Arrangemangmässigt väntar jag mig en tydligare B-del, med ett litet höj. Nu går låten på, men den når aldrig toppen.
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida