Forum > Färdiga produktioner
Asti - Om du vore här (klar)
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 13.12.2013, 21:14:48 ---Jo, nog är det snällt alltid och ska väl så va inför julen.
Inget direkt att komma med. Låten flyter på, kanske för jämt och fint. En kör kommer efter ett tag, en andra stämma likaså - that´s it. Jomenvisst, ett slags percussion vore trevligt. Kan också tänka mig din tramporgel, ev lite cello.
Alltid trevlig lyssning Peter!
--- Slut citat ---
Låtidén har legat rätt länge och gjort sig påmind, så jag tyckte det var lika bra
att få den "avklarad". Melodin tyckte jag ändå hade något...
Här är det inget som sticker ut, utan det är högst konventionella tongångar.
Tramporgel är faktiskt med nu! Cello tror jag däremot inte på i denna.
Kanske en tamburin skulle förstärka refrängen...? Ska testa det.
Roligt att du ändå tycker det är "trevlig" lyssning. :)
Tack för kommentarer Staffan!
/Asti
tigersoul:
Vilken trevlig trudelutt i all sin enkelhet. Trevligt precis lagom arr. Kanske KANSKE kunde du slänga på något i andra versen? Annars fina fisken! :wub:
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2013, 13:32:09 ---Vilken trevlig trudelutt i all sin enkelhet. Trevligt precis lagom arr. Kanske KANSKE kunde du slänga på något i andra versen? Annars fina fisken! :wub:
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det!
Hade funderingar på en elgitarr, som smyger in efter ett tag,
men bestämde mig för att behålla den akustisk i ett litet arr.
En dobro eller mandolin skulle man också kunna tänkt sig....
Tack för feedback!
/Asti
tigersoul:
Dobro, mandolin låter som ypperliga förslag för att tillägga en liten krydda till andra ;)
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2013, 20:41:38 ---Dobro, mandolin låter som ypperliga förslag för att tillägga en liten krydda till andra ;)
--- Slut citat ---
Ja, om jag ville utöka arret skulle jag nog önska det! Möjligen steel...
Men det får nog förbli så här! (Bortsett från sångjusteringen som Max påpekade)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida