Forum > Färdiga produktioner
Asti - Om du vore här (klar)
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 19.12.2013, 21:59:13 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2013, 20:41:38 ---Dobro, mandolin låter som ypperliga förslag för att tillägga en liten krydda till andra ;)
--- Slut citat ---
Ja, om jag ville utöka arret skulle jag nog önska det! Möjligen steel...
Men det får nog förbli så här! (Bortsett från sångjusteringen som Max påpekade)
/Asti
--- Slut citat ---
Can't change them all (alt win them all) :P
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.12.2013, 22:03:23 ---
--- Citat från: Asti skrivet 19.12.2013, 21:59:13 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2013, 20:41:38 ---Dobro, mandolin låter som ypperliga förslag för att tillägga en liten krydda till andra ;)
--- Slut citat ---
Ja, om jag ville utöka arret skulle jag nog önska det! Möjligen steel...
Men det får nog förbli så här! (Bortsett från sångjusteringen som Max påpekade)
/Asti
--- Slut citat ---
Can't change them all (alt win them all) :P
--- Slut citat ---
Nej, det får bli så här!
Har justerat sången/texten som Max påpekade! (Tack Max)
/Asti
equality:
Välskriven puttrande svensk country i t ex magnellsk tradition. Slås av det säkra hantverket men där inget skaver och lite för bekväm kostym för min bag blev det.
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 30.12.2013, 13:16:29 ---Välskriven puttrande svensk country i t ex magnellsk tradition. Slås av det säkra hantverket men där inget skaver och lite för bekväm kostym för min bag blev det.
--- Slut citat ---
Nej, här är inget som sticker ut utan bara smeker medhårs! :)
Jag faller i det här stuket ibland....gillade Bobby Darin, Tim Hardin och den mer sentida Ron Sexsmith,
som höll/håller till i gränslandet nånstans mellan country och singer-/songwriters i allmänhet.
Har haft den här låten liggande rätt länge, så jag tänkte att enda sättet att bli kvitt den är att spela in den. :rolleyes:
Den här typen av låtar är dessutom tacksamma att spela och sjunga ensam med en gitarr.
Smickrande jämförelse med Magnell, som är en svensk favorit hos mig. :wub:
Tack för dina tankar!
/Asti
Henric:
:wub:
Låter bra och äkta tycker jag. Gillar gitarrspelet och arret tycker jag är bra, låter avslappnat, körerna och sången är mycket bra som vanligt!
Trummkompet är helrätt till denna låten, det som sticker ut i mina öron är bastrumman som är väldigt ljus och kanske skulle jag vilja ha lite mera elbas, men det är som sagt mina högst personliga tankar!
Med beröm godkänt som man sa förr! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida