Oj, här har jag fått många kommentarer och bra tips!
Underbart Max!
En av dina absolut bästa, helt klart. Tänk om man kunde få sig en sån där "nära" studioversion också? Lyckan vore fullständig!
Tack Eq. Den är underbart fin. Snacka om att Spacetruckers fina text som jag redigerade lite för rytmikens skull, triggade fram något bra! Borde komma många versioner av den här, även torra med stämsång som redan finns i mitt huvud men favorit-tanken är in i en kyrka med gitarr och spela om den och filma samtidigt. Samt att ta upp andra ljud och bild/film från samma akustiska rum (samma kyrka alltså)
Det här var jätte grymt MaxB
:D Jag gillar verkligen sången på denna, verkligen behaglig och skön
Känns som som sången kommer från hjärtat 
Annars skönt spelat, kan sitta och njuta av hela låten lixom stort pluss++++ God-JUL
Härligt! Tack att du också gillar, lika mycket som jag låter det som. God Jul!

Bribents ide tycker jag va lysande .till en lysande jullåt..Bra sång.. 2a versionen bäst 
Han har sett den idén genomförd tidigare, på det här klippet, som jag renderade i september, där även Peter Gabriel fick sjunga bakom min axel:
Hela Kyrkan sjunger..
Låter lajjv, vilket det ju är, Skulle vilja få fram 'plåtniklas' lite till,men det kanske inte går ?? Fin Låt !! 
Kommer nog flera versioner, troligen nån där även plåten hörs mer. I den här inspelningen ville jag få min arbetskollega att höra det fantastiska ljudet från gitarren men jag tror inte jag övertygade honom. Du gillar den?
Knepigt det här - jag förstår och hör vad du vill ha fram - i den filtrerade versionen försvann lite av magin och i den ej filtrerade versionen finns magin men också rumsbruset. Det här rumsekot går knappast att skapa med pluggar utan det krävs en kyrka eller ett stort trapphus någonstans. Ett kaklat badrum är inte tillräckligt skulle jag tro, eller nej jag vet att inte är tillräckligt återeffekten blir alldeles för påtaglig.
Helst skulle du uppsöka en riktig kyrka en söndag efter gudstjänsterna och fråga prellen om du kan få nyttja deras eko en stund och lira in med två mickar - det vore mumma faktiskt på den här jättefina låten som du och Space fixat fram. Se nu fick du en uppgift till... 
Ja, håller med, lite mer från det lågfrekventa brummet ger faktiskt mer live-känsla, från en kyrka! Siktar in mig på en riktig kyrka nån gång framöver och minst två mickar.
Jo, den blev bra tycker jag
... mycket bättre faktiskt än vad jag föreställde mig då jag skrev texten. Tack för det
En studioversion kunde vara kul, eller en kyrkversion som föreslagits.
Tror båda delarna kommer växa fram vad det lider... Och tack för vad du ger! Underbart!
Har nog sagt det förut, men du har en Elvis voice. Kanske inte lika fyllig, men med en fet mik under kontrollerade former så..., vad jag menar är ditt sätt att sjunga, hur rösten sväller ut. Långt ifrån Bob Dylan vill jag säga. Fast vad vet jag, han hade väl nåt religiöst fyffens för sig och sjöng kanske annorlunda?
Upplever det här som en gospel med orgel, handklapp och en massiv kör i en svart kyrka nånstans i New York - kan man önska sig ja.
Jag, Elvis-vox, kanske ska göra "Are you lonesome tonight" nån gång och testa vingarna? Kul om det låter som rösten sväller utanför de vanliga tonerna i en melodi, då texten framförs. Det är stort!
Har inte själv tänkt på en gospel-verre med med orgel, handklapp en massiv kör i en svart kyrka nånstans i New York men hur underbart vore inte det att få vara med om!!!

Den andra versionen låter bättre (inget bummelbrus) men den första har ju mer kropp. Finns det inget mitt emellan? 
Jag bör hitta något mitt emellan, håller med dig. Lite av inspelningens själ gick förlorad i HP-versionen.
Tack alla goda människor som tar er tid att ge feedback så här närmare jul! Jag tar tacksamt till mig tips och råd!