Forum > Färdiga produktioner

Plinka, ynot & pxm "X-MAS TIME BLUES" !!!!

<< < (2/6) > >>

Angrod:
Vilken skön "räkmacka"!!!!!!
Älskar soundet och experimenterandet. Den platsar absolut på årets Juleljud! En mycket mer vågad låt än vad jag någonsin vågat lägga ut. Jag diggar från första stund!
Min enda negativa synpunkt är att voice-kanalen ibland drunknar. Tycker inte att du ska öka sången generellt men blåsa på lite mer i de mest ljudintensiva partierna.
Det här är verkligen en härlig inledning på framtidens år 2014. Må du snubbla vidare på strängarna i långa tider framöver Pxm!  :D

pxm:
Hej Angrod och tack så mycket...... :)

Kul att du gillar soundet & det exprimentiella...
Bra ide där för voxkanalen, men det är ett problem;
Jag vet tyvärr inte hur man höjjer volymen på enskilda delar av ett spår i Cubase !!! :lol:

Jag gjorde så här istället. Trots att jag vet att du, Angrod gillar soundet..
Valde ett annat mycket torrare sound utan såååååå mycket dist för min gitarr och hoppas på att
det inte dränker sången lika mycket..
Dels det plus att det blir en fin kontrast mellan mitt och ynots solo. Hans solo kommer
fram mer nu liksom och det tycker jag att det förtjänar.. :)

Jag använder wah wah i den här, fast väldigt sparsamt och jag hoppas att det kan uppfattas nu
i o m ljudbytet..Och att de coola ackorden från min gitarr kommer fram tydligare.

Så har jag arrat låten för ett till voxspår och den kom att bli mycket luftigare. Melodin kommer
fram mycket tydligare. Inledning får presentera melodi och första repris basackorden. Men ingenting
är omspelat eller helt  borttaget från låten. Tror att allt når fram till lyssnaren bättre och enklare.
Tror också mixen låter kanon när voxspåret läggs till !!!  :)

Ny mix nr.5 med det torrare gitarrsoundet och nya arret i trådhuvudet nu. Om ni ger det en lyssning, låt mig få veta
vad om ni tycker att det fungerar, please !! :)....

mvh

pxm:
Plinka räddade projektet !!!!  :)
Ny mix i trådhuvudet...

Synpunkter på mix är välkomna....
Och kommentarer i allmänhet är alltid trevligt. :)

mvh

Kornstad:
Alltså, jag har jättesvårt för den här typen av musik. Min hjärna har helt enkelt aldrig varit kompatibel och fattar inte alls vad det handlar om.  Träskalle helt enkelt   ;)

MEN, jag har ändå lyssnat igenom för att försöka åtminståne ge någon ite konstruktiv kommentar.
Det som jag direkt reagerade på var att gitarren i början låter replokal, basem kommer in och låter också replokal och de lirar tillsammans en stund innan trummisen bestämmer sig för att joina dem. Perfa.

Dock så sitter Plinka själv inne i studion i ett dämpat rum och kör sin egna lilla grej och vinkar till grabbarna på andra sidan glaset...typ. Kanske lägga lite reverb och lite läckage över i hennes kanal för att locka ut henner ur studion och och få henne att stråla samman med resten av gänget?

Emulator:
Lyssnar lite. Det låter lite som plinka sjunger i en annan tonart, eller så är nån gitarr ostämd. Kanske det senare?

Jag skulle väldigt gärna höra ett elektroniskt mangelkomp till improvisationerna nån gång.

pxm, ynot, plinka: om jag nån gång slänger upp en elektronisk bluestolva, är ni på då? :)

Plinka och tony låter spännande ihop. Lite mer skit på plinkas röst skulle jag gärna se, ala portishead. lite sprucken strandradio så?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion