Forum > Färdiga produktioner
Plinka, ynot & pxm "X-MAS TIME BLUES" !!!!
pxm:
@Kornstad;
Tack för ditt öra Kornstad. Jag har lagt på ett smooth reverb på Plinkas fil nu och tror att det blev bättre. Läckage har jag hört talas om men vet inte hur man skapar det. :)
@Emulator;
Det är ju blues !!! :)
Och så hör jag inte det riktigt. Tycker nog att allt är gaska samstämt.
Följer dock ditt andra råd på en gång och håller på att exprimentera med typ gammal knastrig radio just nu.
Har också haft tanken på synth i solodelen men tyvärr är jag okunnig och dålig på sådant...
Och som svar på din fråga; Javisst-klart att jag är med !!! :)
//
Edit;
@Emulator;
Jag hittade ingen gammal trasig radio i Cubase men en grungalizer. Plinka och ynot fick var sin. Den gav ett skönt sound åt sången men det där knastrandet-hur rattar man bort det men behåller resten av soundet ????
Edit 2;
Jag kom fram till att det var distortionen från grungalizern jag var ute efter så jag bytte ut dem och gav Plinka och ynot varsin dist, MYCKET sparsamt inställda. Jag tror att det fungerade..Eller............
Ännu en ny version nr 7 uppe i trådhuvudet nu.
mvh
Plinka:
Haha -räddade projektet vet jag inte, jag var helt knäckt när jag försökte sjunga detta :lol: Tyckte inte det lät klokt! Men sen när pxm visade mig mixen blev jag ändå positivt överaskad, ja kul o lärorikt detta, spännande med ngt man inte brukar göra :D
Emu: Javisst, vi är på, blir troligen helt knäckt igen, men skit samma, det blir som det blir ;)
Tycker denna nya arr o mix lyfte låten!
Marsall:
Höj plinkas sång nåt snäpp till så e ni ju ju hamn ..I dig it"
MaxB:
Ja det låter galet och samtidigt är det galet och så är det skum musik.
Så kommer dessa röster som fattar musiken - och skapar en symbios.
Tack vare rösterna blir det en musikalisk helhet. Var gjorde man utan dem?
Eddi:
Första gången jag lyssnar och visst finns det ett momentum i denna låt som tilltalar - speciellt Plinkas o Tonys röster som till stor del samstämmer fast Tony bluesar till det lite - klart ballt. När det gäller nivåerna på ett expriment så är det ju så att alla är ute o cyklar från start till mål det går inte att bestämma helt enkelt. För min del skulle plinka gärna vara mer reverberad och något tystare - strikt emot vad Marsall tyckte :lol:
Festligt med expriment i alla händelser - jag diggar konceptet men kanske inte resultatet ännu.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida