Lite komplex och svårlyssnade pianomelodier som jag inte alls gillade vid första lyssningen, men som med så mycket annan komplex musik växxer den allteftersom man lever sig in och lär sig melodier.
Jo, inte alla som vet om det. Gillar ju Wagner, men det krävs att man sätter sig och verkligen lyssnar för att förstå sig på hur jävla genialiska hans verk är. För någon som inte gjort det, låter det ju bara som skräniga kärringar och orkestern låter kaos.
Däremot ÄR det nog svårt att få en ritkigt 100% pianospelarkänsla med din musmetod? eller kan ju bero på samplingar etc. men det är petitesser, jag gillar det här, funkar kalas som bakgrund vid strösurfande 
En kompis lånade ut pianoplugg med legato till mig. Förmodligen skall man väl programmera och greja med den, verkar proffsig, för att det skall låta RIKTIGT bra. Men jag pallar inte med det. Det räcker med att den spelar noterna så länge som jag klickat in dem.
[/quote]
bra jobb!
Skulle vilja att du köper hem kör-plugin jag hört och utmanar carmina burana 
Tack!
Öh vilken plugg är det? Om du menar EWQL symphonic choires ligger den på 8 dvd, det är för mycket. (Och dyrt) Där skall man kunna få körerna att sjunga ord.

(Dock inte enstaka sångare.) Fett som fan, men jag väntar på light-versionen tror jag. Om den någonsin kommer. Väntat ett tag.
Carmina burana-kantaten, är nice. Men det finns bättre av Bach t ex. Hans bästa vet jag inte vad den heter men de sjunger religiöst och fruktansvärt medryckande. Tror det är "Gott du stark und herlich bist" den brukar kallas. Nonsenstext men bra musik!
Kantat? Det heter oratorium...
« Senast ändrad: 04.03.2007, 09:41:13 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882