Forum > Färdiga produktioner
Asti & cpg - Vill inte vara där nu (klar)
Asti:
Holgers Tröst - Har kanske tagit i för mycket vad gäller reverb/delay på sången!
Kul att du tycker låt och mix är OK! Ska kolla tamburinen!
Ska också kika på det du upplever som "avklippt" i gitarrtemat.
tigersoul - Roligt att du gillar stick och text! Du nämner också effekterna på sången...
pxm - Kul att du gillar text, sång och stick!
Tokai - Du gillar inte heller delayet! :rolleyes: Jag som tyckte det lät fräckt! :)
Sticket är jag själv rätt nöjd med. Jo, du har uppfattat texten så som jag själv tänkte.
Tidens tand syftar ju på åldrandet och vad det för med sig och det är den processen
som "bidar sin tid", alltså ligger och inväntar. "Man låter sig luras av fina ord" pekar på
"Slutet gott - allting gott", som är en sådan där sliten klyscha som ska släta över och rättfärdiga....
Titeln tolkar du som jag! :)
Tack ska ni ha för kloka kommentarer! Nu förstår jag att jag behöver åtgärda effekterna på sången i första hand...
/Asti t.f. Effektsökare
Marsall:
Störtskön låt..Riktigt skön gitarrslinga på reffen.. I min smak får det gärna ösas på lite mer reffe i slutet o gör en test att du går upp på tonerna i sången sjunger högre helt enkelt tar i som fasen helt enkelt..Testa (Bara i slutet reffen).. Duger som den är ..roligt att testa nått.. Rock on"
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 06.12.2013, 18:32:45 ---Störtskön låt..Riktigt skön gitarrslinga på reffen.. I min smak får det gärna ösas på lite mer reffe i slutet o gör en test att du går upp på tonerna i sången sjunger högre helt enkelt tar i som fasen helt enkelt..Testa (Bara i slutet reffen).. Duger som den är ..roligt att testa nått.. Rock on"
--- Slut citat ---
Gläder mig att du gillar låten! OK, så du menar inte gitarrtemat i det återkommande
instrumentalpartiet utan elgitarrerna när jag sjunger låtens titel!?
Hade dom tankarna om sången i slutdelen, men min röst håller tyvärr inte för "skriksång".
Antingen spricker rösten eller får jag en hostattack.... :wacko:
Annars hade det varit effektfullt, det håller jag med om!
Tack för din kommentar!
/Asti
Marsall:
Alla gitarrerna va goa Asti! ;) xtra skön va den återkommande instrumentalguran det du nämnde den som vandrar upp o ner..Lovely"
Angående reffsångstesta typ: ..vill inte vara..(Gå upp" på tonen och kanske hålla ut ton? ) ej skrik :D .=.där nuuuu... Lek lite ha kul.. testa :D Rock on"
MaxB:
Mysigt!
Jag tror CPG haft en hel del inflytande vid skapandet av låten. Ni gör bra grejer ihop.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida