Forum > Färdiga produktioner

Asti & cpg - Vill inte vara där nu (klar)

<< < (4/8) > >>

Asti:
Markus Broberg - Tack för det! Ger mig en skön start på den här vinterlördagen!
Eddi - Nej, det är väl som regel roligare när man är yngre! Nu är jag själv inte riktigt
         så förbannad på åldrandet som det låter.... :)
         Ja, cpg skruvade upp delayet när jag var på toa den rackaren!  :D
         Roligt att du nämner kontrasten mellan stick och övrigt, som var tänkt precis så.

Rattlesnake - Kul att du gillar låten och kontrasten mellan stick och övrigt!
                    Vad gäller effekten på sången, så är den "inbränd" i sångspåren pga att jag
                    har använt en extern reverb/delay-enhet. Prövade att sjunga in på nytt igår,
                    där jag använder enbart ett mjukvarureverb, men kan inte säga att det lät bättre.
                    Ska skruva vidare på reverbinställningarna och se vad jag kan göra där...

Tack för era kommentarer! Ska se om jag kan förbättra sångljudet!
/Asti

HasseFX:
Skön låt! Flytta sången närmare och fila lite mer på arr och produktion så är det hit-potential :)

Asti:
Tack för kommentar Hasse!
Har sjungit om och använder nu enbart ett mjukvarureverb, som jag kan justera senare!  :)
Funkar sången bättre så här? Är osäker, så jag vill inte ersätta versionen i trådhuvudet än....

Altsax:
Michael Wiehe kan gå i pension nu. Det finns en värdig efterträdare.
/Josef

HasseFX:

--- Citat från: Asti skrivet 07.12.2013, 14:12:00 ---Tack för kommentar Hasse!
Har sjungit om och använder nu enbart ett mjukvarureverb, som jag kan justera senare!  :)
Funkar sången bättre så här? Är osäker, så jag vill inte ersätta versionen i trådhuvudet än....

--- Slut citat ---

Mycket bättre med sången i denna!! :) Om jag skulle ta på blåstället så:

[producent]
- Saknar drivet i bas och trummor - en motor som driver rytmen. Nu låter trummorna OK men väl lojt och basen är lite överallt. Vill ha mer pondus och kunna stampa takten till denna. :P
- Även jag allergisk mot "pang på:et" när instrumentalen startar, det är för läckert att slarva bort  ;)
- Akustiska gitarren bråkar med sången i versen. Antingen arra om eller ducka gitarren i mixen.
[/producent]  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion