Forum > Demolåtar

equality & Ola - Winter med Olas gitarr

<< < (6/11) > >>

equality:

--- Citat från: HasseFX skrivet 07.12.2013, 02:05:32 ---Gillar! :) Jag tycker det är spännande när två "världar" möts! Det finns en god skandinavisk tradition - Egba, Palle Mikkelborg och Nils Petter Molvaer är mästarna! Du får in en hel del folmusikvibbar i ditt stycke dessutom :)

Pianot kunde få svänga och kontrastera lite mer jazzigt i min smak. Låter som det är kvantiserar eller kanske lite väl försiktigt spelat...

Vill gärna höra mer av dylikt!

--- Slut citat ---

Du hann före med ditt inlägg Hasse! Jo det blir snabbt felspel om jag försöker improvisera men visst, det hade nog varit en behövlig kontrast då stycket stenhårt kvantiserat för att dra mot techno, tänkte jag.  :unsure: Pianot dessutom "skruvat" med en mix av Alkicia Keyes och Dim Pro:s spooky piano.  Förebild är annars Dave Grusin. Egba (Stefan Nilsson på klaviatur?) lyssnade jag mycket på förr i tiden. Samlas och Coste Apetreas (med olika konstellationer) vinyler gick varma också. Molvaer och Mikkelborg får jag kolla upp. Tack för uppmuntrande ord med intressanta tips! 

Ola:
la på lite gura om du ville ha.
kul var det  :D

equality:
Oj, oj!  :lol: :wub:. Låten tog en helt annan riktning! Häftig! Skulle nog behöva förlängas för att allt skall få plats liksom. En del suveräna mackor serverar du. Kan jag få "låna" spåren och greja lite?  -_- :)

Ola:
jo låten är lite kort  :angry: hinner ju inte sola ordentligt  :D nä då

visst kan du få lite spår. fixar det lite senare. nu ska jag snickra hus.
Mvh Ola

Altsax:
Lyssnade på första. Tyckte den var jättebra som bakgrund men saknade nått som rörde på sig i centrum, sång eller nått.
Lyssnade på andra.
Där satt den
Helt perfekt!
 :wub:
/Josef

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion