Då skall vi se boys..
JonnerMicke:
Kollat nätverkskortet,inget igång där förutom bredbandslinan 200/200..Det funkar väl inte att köra Cubase(med tanke på dongeln)off line? Så jag har inte testat helt avconnectad..
Bribedant:
Ja där har du den rackaren på bild.Grejen är,jag hör det ibland i Cubase och ibland är det tyst då det passerar "Området".Men så fort jag drar ut en wave eller en mp3:a så finns knäppet där konstant.Det märkliga är,det borde synas i Cubase det du visade på,men det gör det inte.
DC offset problem,vad är det? Antar att du menar mick/lina..
Jag skall testa en snabbisinspelning i ett rent och nytt projekt.
Eftersom signalen går via stormembranaren så borde samma problem uppstå i sången tycker jag å munspelet..
Jag har märkt att med detta ljudkort,så får jag spikar eller vad det nu heter ibland.Där datan liksom hackar till å cpun slår i botten fram och tillbaka en gång på kanske 10-20 inspelningar.I övrigt så ligger cpun väldigt lågt då burken har bra prestanda.Jag kan ju ha ett inställningsproblem då jag inte är så datakunnig.Man får vara glad att man klarar upp Cubase med nöd å näppe

Nåväl,sökningen går vidare.
Loopen:
Jag skall testa att spela in acken/sången rent utan krusiduller så får vi se.
################
Skräckscenariot är att det finns knäpp lite överallt i mina sång/acke/munspelsfiler

Basen funkar fint,liksom inlånad elgura.Keyboard via usb:n,inga problem.
Ljudkortet är ett usb anslutet dito.Har en stund nu på förmiddagen så jag skall djuploda detta..
Tack för hjälpen så här långt boys.
I´ll be back med en inspelning..