Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - "Some day" (nu färdig)

<< < (3/8) > >>

pxm:
Mycket, mycket bättre ljudbild ,Lazarus !!!
Gillar den skarpt och så är den så där torr som jag vill ha den så
att den liksom når fram direkt och ärligt......
Eddi låter suveränt, jag gillar hanteringen av instrumenten och trummrona...
Det här tight.. :wub: :wub:
Bra gitarrer, basen har skönt sound......Gillar liret på den strax innan reffen mycket...
Slutklämmen får ni extra kudos för - det här blev ju en tvärbra,bäst, låt ju.....
Det var väntan väl värd !!!!!! Det här blir en av mina KR favoriter....
Bra grabbar !!!!

mvh

MaxB:
Så jäkla sköna trummor och bas! I love it!
Och sången från Eddi. Gillar det här samarbetet.
Synd att det tar så mycket tid.  B)

Eddi:

--- Citat från: pxm skrivet 30.11.2013, 23:57:56 ---Mycket, mycket bättre ljudbild ,Lazarus !!!
Gillar den skarpt och så är den så där torr som jag vill ha den så
att den liksom når fram direkt och ärligt......
Eddi låter suveränt, jag gillar hanteringen av instrumenten och trummrona...
Det här tight.. :wub: :wub:
Bra gitarrer, basen har skönt sound......Gillar liret på den strax innan reffen mycket...
Slutklämmen får ni extra kudos för - det här blev ju en tvärbra,bäst, låt ju.....
Det var väntan väl värd !!!!!! Det här blir en av mina KR favoriter....
Bra grabbar !!!!

mvh

--- Slut citat ---
Vilket härligt inlägg PXM - samma här-  första gången jag hör denna mix och det känns väldigt bra hur Lazarus fått till det - wonderbaum. :D

Plinka:
Vilket litet mästerstycke  :wub:
Härliga rytmer och bas, och gitarrsolodelen -så snyggt! Extra guldstjärna får ni också för det extra-afrikanska-slutet med körerna gitarr o trummorna  :wub:
Skulle ni vilja peta lite till säger min hörlurslyssning att mixen skulle kunna få ännu mera klarhet/krisp, om det vore möjligt utan att det blir för jobbiga s och så, att lyfta fram den sköna sången sången lite lite till(har ni skurit bort basfrekvenser där?). Och enligt mig gäller samma sak  med de afrikanska slagverken, om möjligt lyfta fram mer av de lite högre frekvenserna där, och få lite mer rapphet ;)
Störtskön lyssning i alla fall!  :D :D

Wernborg:
Åh vilken skön låt.

Tycker inte mixen är något problem. Lyssnar iofs inte i monitorer eller ref.hörlurar utan i mina enkla TV-soffelurar Akg K430. Visst är det rätt tjockt i botten, men jag har inga problem att urskilja allt. Möjligen kan det blir bättre, men inget stort problem enligt mig.

Många roliga detaljer att upptäcka i detta stycke. Åsså lite Hey Jude-aktigt i slutet när ett helt nytt stycke introduceras och får avsluta låten. Bra!!

Mitt förbättringsförslag får blir leadsången och sologitarren som intonerar lite dåligt här och där. Är man snäll kan man säga att det ger karaktär åt låten. Annars tycker jag det kan vara värt att lägga lite tid på. Eddi lägger ribban liiite för högt när det gäller vissa drillar på sången. Du har en skön karaktär på rösten, men den håller inte för wailutflykter ännu. Några medvetna spräck på "day" låter sådär.

Superlåt Eddi!! (Och ni andra)

Basen är störtskön och limmar fint med trummorna.

Bra jobbat gänget!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion