Kontrollrummet

The Tremendous Three - "Some day" (nu färdig)

gäst · 39 · 7378

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lazarus

  • Gäst
Så var det dags för ytterligare alster från oss i "The Tremendous Three".

Den här gången drar vi oss söderut (vad gäller musikstil). Det är rytmiskt, det är färgsprakande, det är "Hakuna matata".

När tre personer skall göra musik över nätet har det en förmåga att rendera ganska mång a mail/PM/versioner hit och dit.
Det blir helt enkelt en lite mer långdragen process. I vårt fall tycker vi att den ännu så länge bär frukt.

Hylla, såga, kritisera och hylla sedan igen........ Eller, för all del: Såga en hylla och kritisera den sedan.


Titel: Some day
Text/Musik: Eddi med viss assistans av Lazarus och Max
Medverkande: Eddi (sång, piano, syntpad), Max (kör, dom flesta av gitarrerna), Lazarus (trummor, slagverk, bas, enstaka gitarrpålägg i slutet)


------------- Låten lämnar en del att önska egentligen, men inget mer kommer att göras, därför får den nu vandra vidare till "Färdiga demon". --------


Mvh
The Tremendous Three
via Lazarus
« Senast ändrad: 29.03.2014, 23:04:22 by Lazarus »


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Vilket trevligt samarbete :P  :wub:

Mina förkylda öron bör nämnas då allting låter burkigt o tråkigt pga dem :/ snart 2 veckor sjuk, fy farao.

Till låten: Det låter riktigt trevligt, några saker jag störde mig en snuttelignutta på:

Refrängen känns som att den behöver mer arbete... Pianot tar första parkett nästan o röstspåren hamnar bakom eller åtminstone bredvid snarare än framför? Sången kunde klämma i lite mer i refrängen också o jag tror lite mer arbete kring arr'et i refrängen för att göra den mer påtaglig vore positivt också då summan av refrängkardemumman nu är lite klen.

Annars trevligt samarbete o bra låt :P Gillar stuket!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Lazarus

  • Gäst
Tack för lyssning.

Vi har haft funderingar så här i slutprocessen huruvida leadsång-spåret kanske skall läggas om. Kanske blir det så.

Att pianot ligger för högt har vi nog inte reflekterat över, men nu när du säger det....


Mvh
Lazarus



Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Tack för lyssning.

Vi har haft funderingar så här i slutprocessen huruvida leadsång-spåret kanske skall läggas om. Kanske blir det så.

Att pianot ligger för högt har vi nog inte reflekterat över, men nu när du säger det....


Mvh
Lazarus



Ta er en funderare på det, i huvudtaget skulle lite mer kläm i refrängen sitta som en smäck ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Av nån anledning är det skitjobbigt att lyssna på. Mixen är inte bra. Börja om med bara det enklaste. Sången: basig, bumlig. Hela mixen är igenslammad från 100 hz till 300 hz. Säger inte att låten är dålig, man kan inte ta till sig låten helt enkelt. Leadsången sitter "inte i mixen" heller. Den äro påklistrad. Den där syntbasen eller vad det är låter outdated. Men det kanske är meningen.
Dom coola afrokörerna låter "bumliga"...dom ska upp i registret så det bara stänker om det. Eller skär jättemycket i det låga registret 100 till 250 hz.
« Senast ändrad: 29.11.2013, 16:10:44 by Holgers Tröst »

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Sköna rytmer - västindiskt känns det som med "steeldrums"(?) i introt!
Lite "bumlig" ljudbild, som möjligen kan bero på en kollision mellan bas och bastrumma..?
Skulle också vilja ha lite mer lyster/diskant på sången för att "öppna upp" den lite grann.
Refrängen skulle kunna förstärkas med mer percussion och stråkar eller orgel...
Fräck bakgrundskör i slutdelen!
/Asti t.f. Västindisk kompanichef
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Den bandlösa basen är cool, lite som i P Simons sydafrikanska Graceland. Nog det enda som låter afrikanskt tänkte jag säga när jag hör slutet. Såja! Här har vi det. Kanonbra. Borde ha kommit in tidigare? Innan dess, återigen en viss känning av L Reed, i sång och musik.
Andra har sagt ung. vad också jag tycker om mixen.
Lazarus fixar en bra rytmgrund, Eddie en personlig röst, MaxB fiffiga gitarrslingor.  Ni är bra TTT! Fixa mixen bara!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack för lyssningar och bra förslag. Sången nu omsjungen och mixningsproffessorn Lazarus ordnar med ljudbilden och tror sig komma fram med en ny version under kvällen :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Nu har jag väntat i flera timmar....... :P

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Lazarus

  • Gäst
Nu har jag väntat i flera timmar....... :P

mvh

.... men nu är väntan över PXM. B)

En ny mix ligger i tråduvudet. Lite annorlunda så vi får se vad ni säger.
Det är förmodligen den slutgiltiga mixen i vilket fall som helst.

/Lazarus


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Mycket, mycket bättre ljudbild ,Lazarus !!!
Gillar den skarpt och så är den så där torr som jag vill ha den så
att den liksom når fram direkt och ärligt......
Eddi låter suveränt, jag gillar hanteringen av instrumenten och trummrona...
Det här tight.. :wub: :wub:
Bra gitarrer, basen har skönt sound......Gillar liret på den strax innan reffen mycket...
Slutklämmen får ni extra kudos för - det här blev ju en tvärbra,bäst, låt ju.....
Det var väntan väl värd !!!!!! Det här blir en av mina KR favoriter....
Bra grabbar !!!!

mvh
« Senast ändrad: 01.12.2013, 00:02:11 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Så jäkla sköna trummor och bas! I love it!
Och sången från Eddi. Gillar det här samarbetet.
Synd att det tar så mycket tid.  B)
« Senast ändrad: 01.12.2013, 00:53:14 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mycket, mycket bättre ljudbild ,Lazarus !!!
Gillar den skarpt och så är den så där torr som jag vill ha den så
att den liksom når fram direkt och ärligt......
Eddi låter suveränt, jag gillar hanteringen av instrumenten och trummrona...
Det här tight.. :wub: :wub:
Bra gitarrer, basen har skönt sound......Gillar liret på den strax innan reffen mycket...
Slutklämmen får ni extra kudos för - det här blev ju en tvärbra,bäst, låt ju.....
Det var väntan väl värd !!!!!! Det här blir en av mina KR favoriter....
Bra grabbar !!!!

mvh
Vilket härligt inlägg PXM - samma här-  första gången jag hör denna mix och det känns väldigt bra hur Lazarus fått till det - wonderbaum. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Vilket litet mästerstycke  :wub:
Härliga rytmer och bas, och gitarrsolodelen -så snyggt! Extra guldstjärna får ni också för det extra-afrikanska-slutet med körerna gitarr o trummorna  :wub:
Skulle ni vilja peta lite till säger min hörlurslyssning att mixen skulle kunna få ännu mera klarhet/krisp, om det vore möjligt utan att det blir för jobbiga s och så, att lyfta fram den sköna sången sången lite lite till(har ni skurit bort basfrekvenser där?). Och enligt mig gäller samma sak  med de afrikanska slagverken, om möjligt lyfta fram mer av de lite högre frekvenserna där, och få lite mer rapphet ;)
Störtskön lyssning i alla fall!  :D :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Åh vilken skön låt.

Tycker inte mixen är något problem. Lyssnar iofs inte i monitorer eller ref.hörlurar utan i mina enkla TV-soffelurar Akg K430. Visst är det rätt tjockt i botten, men jag har inga problem att urskilja allt. Möjligen kan det blir bättre, men inget stort problem enligt mig.

Många roliga detaljer att upptäcka i detta stycke. Åsså lite Hey Jude-aktigt i slutet när ett helt nytt stycke introduceras och får avsluta låten. Bra!!

Mitt förbättringsförslag får blir leadsången och sologitarren som intonerar lite dåligt här och där. Är man snäll kan man säga att det ger karaktär åt låten. Annars tycker jag det kan vara värt att lägga lite tid på. Eddi lägger ribban liiite för högt när det gäller vissa drillar på sången. Du har en skön karaktär på rösten, men den håller inte för wailutflykter ännu. Några medvetna spräck på "day" låter sådär.

Superlåt Eddi!! (Och ni andra)

Basen är störtskön och limmar fint med trummorna.

Bra jobbat gänget!!!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lyssnar igen. Har snurrat den ett par ggr.

Löljigt bra bas och trummor på låten generellt. SÅn där bas som man normalt inte hör bland demosidorna. bra!

Mixen tycker jag låter bra. Kanske kunde nån elgitarr som ligger och skriker lite snyggt därbakom komma fram en aning. just a tad.

Hela mixen KUNDE få en knuff av krisp. delar av decibell runt 3-4 khz, och kanske nån psykoakustisk knuff ännu högre upp. Kan vara b egynnande öroninflammation också, jag vet inte :) Men spontant.

Första gitarrsolopartiet är grymt snyggt. Bra spel, och ljud. BAsen brillierar också. Snygga fills.

Sången är nog det som behöver filas på. Låter lite trevande. Lite off beat och off pist. FÖrlåt, pitch. Jag tycker du skall lägga in låten i bilen och ipoden och alla ställen där det kan lyssnas och sjungas. Sjung sung sjung. Det låter LITe som högläsning ur siemens K1WsKl Schnellwashermaschine just nu. Lite som att du söker melodin medans du sjunger, och då kommer osäkerheten i rytmiken på rösten. Jag tror drillarna kommer fram bättre då också.

Slutet förvånar och livar upp! EN tanke man får då är att det vore så djefla überbra om en liten trevare till detta kunde få vara med innan...bara att ni slår igång hela maskineriet för ett par takter efter eller i slutet på en refräng, som en teaser för vad som komma skall, innan låten tas ner i "normal" mode igen.


Grymt gött jobb gubbar. Mer sånt här! Lite mer sångslaveri framför micken så är det topp.

bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Bubblande och glatt. Verserna kanske inte så spännande i harmonierna, men resten är desto mer.
Har bara hört sista mixen, men tycker den är i bumligaste laget. Låter som att låga frekvenser på sång och en del instrument krockar med elbas och bastrumma.
Imponeras över hur läckert bas och trummor spelar.
Leadsången låter inte helt hifi tycker jag, skulle vara kul att höra den genom en bättre signalkedja. Och lite mer jobb på uttalet.

Skön lång fade!  :wub:
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Bubblande och glatt. Verserna kanske inte så spännande i harmonierna, men resten är desto mer.
Har bara hört sista mixen, men tycker den är i bumligaste laget. Låter som att låga frekvenser på sång och en del instrument krockar med elbas och bastrumma.
Imponeras över hur läckert bas och trummor spelar.
Leadsången låter inte helt hifi tycker jag, skulle vara kul att höra den genom en bättre signalkedja. Och lite mer jobb på uttalet.

Skön lång fade!  :wub:


Ja! fadeagnostiker som jag är så skulle jag ändå vilja höra att trummro och bas får köra själv ett tag med afrikanska kören. vore mumma.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Visst går det att lyssna på, men jag tycker appsolut ni ska öppna upp diskanten ordentligt, låter förmycket 'blöt filt' fortfarande.
Arret och refrängen är riktigt bra och snyggt gitarrsolo.
Verserna känns kanske lite bleka, men sedan kommer slutet och det gör all skillnad, skitbra.. :rolleyes:
Det är många som tyckt till om basen, visst oklanderligt men lite så där 'Midi tråkig' kan jag nästan känna imellanåt..
Men visst funkar den!
Sammanfattat Skönt gung, med några små guldkorn här och där.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
För mycket bummel i rösten och i mixen fortfarande. Låter som kompressorn beter sig konstigt på sången. "S:en" låter inte snyggt.  Sången är rätt sur också. :-) Synd på så rara ärter. Men asså, fan vad mörkt och bumligt det låter. Nån har konstig lyssning.  :D

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för alla goda tips i samband med mixen. Vi har själva haft väldigt olika viljor i samband med den här mixen innan och det är därför inte säkert att vi drar mixen flera varv, återstår att se.
Det troligaste kan vara att vi går vidare med nästa låt istället och ser var vi hamnar...

Tack för alla kommentarer!
« Senast ändrad: 03.12.2013, 09:49:34 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Då ska vi se på den nya mixen...

Jodå nog blev det bättre i ref'en nu som jag påpekade innan. Trevligt!

Någon pratade om basområdet, det kan jag inte kommentera då jag inte har bra lyssning för det där jag sitter nu. Sången däremot sticker nu ut som surare än jag upplevde den innan, men det är ju inte värre än att man rätar ut en ton här o var med lämpligt hjälpmedel.

Rätt riktning detta!  :wub:
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Tycker det låter rätt balanserat faktiskt. Svängig och välarrad låt också. Aningen sur gura i början. Fixa det med pitch korr kanske  ;)
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här är ju skitbra! :) Vad är det för gnäll? ^^ Spelar ju själv obandat och de frekvenser man ofta skär från vanlig bas måste vara med för att få med "knorren"... annars är det ju meningslöst att krångla med obandat! ;) Det sitter inte helt 100 Eddi men om leaden var mixad något lägre och kören lite högre skulle det nog vara förlåtet - gillar ditt "rasp"! ;) Jag skulle vilja ha hela paketet lite skitigare med mer kompression på mastern och lite mer reverb. Eddi hänger lite utanpå också... Men på det stora hela tycker jag att det här är en kanonlåt! :) Peta lite med detaljerna så blir det toppen! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
ja för fasen inget o deppa ihop över de små suringarna inte, fixa el på't igen bara ;) är den trudelutt väl värd!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bas- och trumspel super. Lite bumligt kanske när Eddis sång möter pukorna. Jättefin låt, bra sjunget, körat och o lirat. Låter väldigt levande. Skönt afrikanskt outro, gitarr och köre  a la Lady Smith Mombaso. Steel drums hade kanske varit lite väl men ändå. Gott jobb boys!   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Satt och funderade över vad jag tyckte fram till första gitarrsolot.
Där blev jag såld!  :wub:

Mycket bra lirat och sjunget grabbar!
Inledningen och andra halvan är kanon! Världsklass!
Resten är "bara" jättebra :)

Jag måste lyssna på det grymma gitarrsolot en gång till på stört!
/Josef


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Då ska vi se på den nya mixen...

Jodå nog blev det bättre i ref'en nu som jag påpekade innan. Trevligt!

Någon pratade om basområdet, det kan jag inte kommentera då jag inte har bra lyssning för det där jag sitter nu. Sången däremot sticker nu ut som surare än jag upplevde den innan, men det är ju inte värre än att man rätar ut en ton här o var med lämpligt hjälpmedel.

Rätt riktning detta!  :wub:
Jag har ju just upptäckt hur man rattar den där pitchgrejen i cubase och visst jag har förskjutit lite både upp o ner men nu ser det bra ut o jag hör ingen surhet likt förbaskat upplevs det tydligen surt - jag vore glad för tidsangivelser eller att du talar om vilka ord som surar typ.
Tack för tyck Tiger :D

Tycker det låter rätt balanserat faktiskt. Svängig och välarrad låt också. Aningen sur gura i början. Fixa det med pitch korr kanske  ;)
Kul att du gillar B. Sur gura hm.. ja det låter vi Maxen svara på.
Tack för tyck Bribedant :D

Det här är ju skitbra! :) Vad är det för gnäll? ^^ Spelar ju själv obandat och de frekvenser man ofta skär från vanlig bas måste vara med för att få med "knorren"... annars är det ju meningslöst att krångla med obandat! ;) Det sitter inte helt 100 Eddi men om leaden var mixad något lägre och kören lite högre skulle det nog vara förlåtet - gillar ditt "rasp"! ;) Jag skulle vilja ha hela paketet lite skitigare med mer kompression på mastern och lite mer reverb. Eddi hänger lite utanpå också... Men på det stora hela tycker jag att det här är en kanonlåt! :) Peta lite med detaljerna så blir det toppen! :)
Skönt att du hör av dig Jocke har saknat din röst på KR men det vet du. Återigen önskar gärna referenser till surningen.
Tack för tyck Jocke :D

ja för fasen inget o deppa ihop över de små suringarna inte, fixa el på't igen bara ;) är den trudelutt väl värd!
Big smile Tiger :D

Bas- och trumspel super. Lite bumligt kanske när Eddis sång möter pukorna. Jättefin låt, bra sjunget, körat och o lirat. Låter väldigt levande. Skönt afrikanskt outro, gitarr och köre  a la Lady Smith Mombaso. Steel drums hade kanske varit lite väl men ändå. Gott jobb boys!  
Ja Lazarus och Max får till det när det gäller det afrikanske undrbart kan jag tycka (eftersom jag inte finns med där)
Tack för tyck EQ :D

Satt och funderade över vad jag tyckte fram till första gitarrsolot.
Där blev jag såld!  :wub:

Mycket bra lirat och sjunget grabbar!
Inledningen och andra halvan är kanon! Världsklass!
Resten är "bara" jättebra :)

Jag måste lyssna på det grymma gitarrsolot en gång till på stört!
/Josef
Haha ja ett lugnt men intensivt solo det där som inte går av för hackor - wonderbaum.
Tack för tyck Altsax :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Skratt, du kanske rattade för mycket Eddi? Saken är att det här med faktisk/upplevd surhet är jäkligt klurigt. Man kan ratta ordentligt med tonerna och ändå uppleva det som att det blir surt, o även tvärt om. Man lär sig med tiden allt bättre att ratta rätt saker o låta bli de andra. Titta även på micropitchen o driften är ett tips. Även om en ton ligger rätt så kan micropitchen fara iväg rätt rejält (pitchen inom tonen) o särskilt drift (micropitch som dalar nedåt/uppåt inom tonen) låta rätt illa. Skulle behöva ha en screenshot här för att visa exempel nu.

Är det fler som vill ha lite hjälp ang detta verktyg? Jag har väl hyfsad koll på det o kunde kanske slänga ihop en tutorial video el dyl om det är något flera skulle uppskatta?
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skratt, du kanske rattade för mycket Eddi? Saken är att det här med faktisk/upplevd surhet är jäkligt klurigt. Man kan ratta ordentligt med tonerna och ändå uppleva det som att det blir surt, o även tvärt om. Man lär sig med tiden allt bättre att ratta rätt saker o låta bli de andra. Titta även på micropitchen o driften är ett tips. Även om en ton ligger rätt så kan micropitchen fara iväg rätt rejält (pitchen inom tonen) o särskilt drift (micropitch som dalar nedåt/uppåt inom tonen) låta rätt illa. Skulle behöva ha en screenshot här för att visa exempel nu.

Är det fler som vill ha lite hjälp ang detta verktyg? Jag har väl hyfsad koll på det o kunde kanske slänga ihop en tutorial video el dyl om det är något flera skulle uppskatta?

Jag har koll på micropitchen och lutningar också men det som kan ha hänt är att en ton ligger fel ett halvsteg eller så även om jag inte hör det så det var därför jag frågade efter tidsreferenser. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ska ta en lyssning igen imorgon när jag har tiden på min sida igen (familjebestyr på kvällstid här). Då har du nog ändå koll, det som kan hända som du säger är att du dragit en ton en halvton fel någonstans utan att tänka på det. Man kan lätt lyssna fel o inte märka det har jag märkt själv ibland.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker det låter rätt balanserat faktiskt. Svängig och välarrad låt också. Aningen sur gura i början. Fixa det med pitch korr kanske  ;)

Du har mycket känsligare öron än jag, Är det hela tiden i början eller nån ton? Ge gärna tidsangivelse så jag kan försöka höra.

Tigersoul, är det t.ex. vid 89 och 132 som Eddi är lite off pitch eller kan det vara så att jag med kören är lite för hög så att det låter falskt i helheten?
Eddi är lite efter takt, på några ställen. Det kan jag tänka mig att mycket övning på sången i låten och sen omsjungning kan ställa till rätta.

Citat från: Emu
Hela mixen KUNDE få en knuff av krisp
Citat från: Rattle
Har bara hört sista mixen, men tycker den är i bumligaste laget
Citat från: Bjurte
jag tycker appsolut ni ska öppna upp diskanten ordentligt, låter förmycket 'blöt filt'
Citat från: Eq
Lite bumligt kanske när Eddis sång möter pukorna.



Jag roade mig på promenaden från Söder ner till Gamla stan igår att lyssna på alla tre låtarna från The Tremendous Three.
Jag noterade att den tredje mixen skiljer sig från de andra två, enligt ovanstående kommentarer. En orsak kan vara att de två första mixats på ett håll och den tredje på annat håll. Om man senare lämnar alla låtar till mastring, för att lägga dem på samma platta, kan man tänka sig att den som mastrar gör ändringar på alla så att de har liknande ljudbild?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har jag lyssnat på den härna dängan igen men med mina nya lurar som jag börjar vänja mej vid. Möjligen går det att göra småjusteringar och kanske lite omsjungning - men i jämförelse med andra bra mixar på KR så ligger den här bland de bättre skulle jag vilja påstå - och låten är ju läcker om man nu får säga så :wub:

Jag tycker den ska skjutas över till färdiga - om det nu skulle dyka upp en ny TTT-låt inom kort så vill vi inte ha två som ligger och skramlar på halvfärdiga ... eller.....?
« Senast ändrad: 13.04.2014, 15:57:11 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här låter förträffligt tycker jag. Borde gå att lägga till färdiga om det nu ska dyka upp nya TTT-låtar. 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Lazarus

  • Gäst
Det här låter förträffligt tycker jag. Borde gå att lägga till färdiga om det nu ska dyka upp nya TTT-låtar. 

Jag håller inte riktigt med men gör heller inte mer med den här låten. Därför är den nu flyttad till "Färdiga demon".

Mvh
Lazarus