Forum > Demolåtar

a person - forgive me

(1/5) > >>

Rattlesnake:
Hej alla,
Bandet jag spelar med behöver lite hjälp med denna.

Vi har olika åsikter om hur bra det här låter; om instrumenten verkligen stämmer. Allt är stämt innan inspelning, men vissa av oss tycker inte det låter ok.

Vad tycker ni? Om något låter surt, i så fall vad?

På denna låt spelar
Andreas Persson: sång, akustisk gitarr och munspel
Lars Sandberg: trummor, percussion och elgitarr
jag: bas, akustisk gitarr,piano och stämsång

Vi är såklart tacksamma för övriga kommentarer också, om själva låten och framförandet. Mixen är bara en råmix än så länge; ska instrument läggas om är det ingen större mening att finslipa nu.

Holgers Tröst:
Sången låter lite off, bitvis....en aning - men det går att fixa....munspelet är helt klart lite off. Elguran ostämd. :-)  (Eller stämmer inte mot er andra)...Bra röst. Kantrar åt vänster lite mixen....Kan bli skitbra dock.  ;)

Rattlesnake:

--- Citat från: Holgers Tröst skrivet 27.11.2013, 22:14:16 ---Sången låter lite off, bitvis....en aning - men det går att fixa....munspelet är helt klart lite off. Elguran ostämd. :-)  (Eller stämmer inte mot er andra)...Bra röst. Kantrar åt vänster lite mixen....Kan bli skitbra dock.  ;)

--- Slut citat ---
Tack för lyssning och värdefulla kommentarer! Kan du förtydliga vad du menar med "off"? För mig betyder det fel i tajmingen, men för dig kanske det betyder något annat?  :)

MaxB:
Initialt önskar jag att sången inte har så mycket reverb. Jag upplever att rösten placerats i ett annat rum än de övriga.

Mysigt med ett sökande piano där tidigt.

Jag kan inte uppskatta att två gitarrer placeras på vänster sida att det inte finns något som väger upp till höger.
Efter en minut kommer en till akustisk in. Släpp ut den lika långt ut på högersidan och låt den vara lika tydlig i mixen. Nu är den dov, lägre i volym och närmare mitten. Annars är det bra att placera elguran till höger istället. Eller varför inte släppa in en hammond till höger och låta vänster-akustiska redan från början vara närmare mitten och låta elguran komplettera längre ut på vänster sida, om de nödvändigtvis måste hålla till på samma sida.

Gillar det rena i soundet. Jag tror jag hör alla ingående komponenter. Enbart cajon som percussion?

Holgers Tröst:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 27.11.2013, 23:06:44 ---
--- Citat från: Holgers Tröst skrivet 27.11.2013, 22:14:16 ---Sången låter lite off, bitvis....en aning - men det går att fixa....munspelet är helt klart lite off. Elguran ostämd. :-)  (Eller stämmer inte mot er andra)...Bra röst. Kantrar åt vänster lite mixen....Kan bli skitbra dock.  ;)

--- Slut citat ---
Tack för lyssning och värdefulla kommentarer! Kan du förtydliga vad du menar med "off"? För mig betyder det fel i tajmingen, men för dig kanske det betyder något annat?  :)

--- Slut citat ---

Åhå! Jag tänkte på pitch i detta fallet. Gotta love that Americana though! :-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion