Forum > Demolåtar

a person - forgive me

<< < (2/5) > >>

Eddi:
Hade du inte sagt något om ostämdhet så hade jag nog inte reagerat nämnvärt men det är klart att sitter man o lyssnar efter det så hör man ju vissa skillnader ungefär som Holger var inne på - munspelet ska å andra sidan inte vara pang på. Skön röst har han och låten är riktigt bra - det ligger nog en hel del i vad Maxen pekar på också.

Plinka:
Tycker den är jätteskön! Jag hade nog inte tänkt på något av ovanstående om ingen hade sagt det ;) men du får väl ta till dig de synpunkter du fått, som du/ni vill ta till er. Lycka till med fina bandet, hälsa!

slipperman:
Det är ju jättebra det här och kritiken är ju på marginalen. Det som jag hörde (efter att ha läst övrigas inlägg) är att leadsångaren behöver sjunga upp ordentligt innan sången sätts. Tonerna närmas hela tiden underifrån, och det ger också den vemodiga och blåa americana-känslan, men det kanske sker lite för ofta. Om man betraktar det från ett statistiskt perspektiv (vilket man kanske kan) så kanske en uppvärmning (av rösten i det här fallet) hade fått bort det som ni eventuellt stör....

Rattlesnake:
Holger, MaxB, Eddi, Plinka och slipperman. Stort tack för era synpunkter och beröm. Jag vidarebefodrade dessa till de andra idag, och vi beslöt lägga om elguran och den dova acken till att börja med. Elguran la vi om i för någon timme sen.

(Visst är det en cajun som alternerar med trummorna. En tamburin finns också.)

Tokai:
Springsteen låter det som i början
Sångaren sjunger bra dock. Bra pondus. Men lite okänsligt.
 "Off" sa nån. Ja, håller med vad gäller pitch på vissa instrument men också tajming bitvis.
Munspelet för högt i volym.
Tycker det här en rätt trist låt. Nej, ge mig Rattlesnakes 60-tals influerade poplåtar! Det är grejer det!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion