Forum > Demolåtar
Kornstad - Tryin to Remember
Asti:
Skön låt! Snygga och ibland lite oväntade harmoniföljder.
Tycker sången är bra - kallar du detta slasksång? :)
Du är alltid väldigt tonsäker och har en mjuk, fin röst!
I mina högtalare är elguran lite vass och pianot låter lite hårt och kallt på en del toner.
Snyggt grundkomp med bas och trummor.
/Asti t.f. Slasksångare
Plinka:
Rockballaden som sådan är helskön, och arret sitter snyggt! :D
När du sen lagt på sången som den ska vara(gärna med ännu mer tryck på vissa ställen) och ska mixa så skulle jag önska lite mer värme i mixen, även på rösten, kanske plocka fram lite fler undertoner här och var, alltså både sång och bla piano och ev gitarr. Sen blir det super!
Marruschkka:
Jag gillar oxå låten, det här kommer bli jättebra med din snygga röst :rolleyes:
Men, som du själv höll med om, lite väl autotunat nu p g a förkylning, sen är jag inte helt sams med oktavsången här, i mina öron ligger den och skaver i nuvarande skick. Effekter på den, mer svävande, inte rakt på leaden som nu, kanske skulle bli bättre?
När du lagt om sången blir det här kanon :D
Följer den här.
/Marre
Kornstad:
AAaaahhhh!!!! Projektet har pajat!!??
Fattar inte vad som hänt.
När den laddar projektet och kommer till "loading channel Lead R" så bara det craschar. Lugnt tänkte jag, då jag alltid sparar projekten i nummerserie, bara att backa en siffra och göra om det sista jag gjorde. Men ICKE sa Nicke........ :(
Alla 6 versionerna är paj och jag kan inte öppna projektet över huvud taget.
Tänkte kanske det var någon plugg som strulade, men alla pluggarna jag använder där funkar ju i mina andra projekt.
Jag ORKAR INTE göra om alltihop från början. Satt typ i tre dagar bara med basen och trummorna för att få till ett sound jag ville ha och kommer inte ihåg i huvudet vilka samplingar och effekter jag använt.
Suck :wacko:
MaxB:
Tungt!
Trummorna och basen var ju super och jag ville veta hur...
Har tyvärr inga bra tips om åtgärd, surt äpple helt enkelt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida